Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa i KLM nie dokonywały zwrotów. Regulator nałożył karę finansową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa i KLM nie dokonywały zwrotów. Regulator nałożył karę finansową
fot. Kevin Hackert/Unsplash
Departament Transportu Stanów Zjednoczonych nałożył karę finansową na Lufthansę, KLM i South African Airways. Amerykańskie prawo zmusza linie lotnicze do automatycznego zwrotu środków pieniężnych za odwołane loty. Trzy linie lotnicze zwlekały z wypłatą ponad 900 mln dolarów za anulowane w trakcie pandemii rejsy.

Szybkie rozprzestrzenianie się koronawirusa i wprowadzanie ograniczeń w przemieszczeniu się wywołało anulację tysięcy lotów. Pasażerowie, którzy mieli wykupione bilety lotnicze powinni otrzymać zwrot poniesionych środków finansowych, lecz w wielu przypadkach tak się nie stało, gdyż nagły zwrot milionów dolarów mógł wywołać niepożądany przez linie lotnicze efekt: utratę płynności finansowej.

Amerykańskie prawo zmusza linie lotnicze do automatycznego zwrotu pasażerom pieniędzy za loty, które nie odbyły. Loty do i z USA anulowało większość linii lotniczych, lecz tylko Lufthansa, KLM i South African Airways zwlekały z dokonaniem zwrotów, co spotkało się z działaniem amerykańskiego Departamentu Transportu, który nałożył na przewoźników grzywnę, nakazując natychmiastową wypłatę ponad 900 mln dolarów.

Lufthansa i KLM muszą zwrócić pasażerom odpowiednio 775 i 113,3 mln dolarów, podczas gdy południowoafrykański przewoźnik jest zmuszony oddać podróżnym aż 15,2 mln dolarów. Użyta partykuła „aż” wynika z kondycji finansowej linii z Republiki Południowej Afrki, która jest bardzo trudna. Linie były/są utrzymywane przy życiu dzięki częstym, państwowym zastrzykom gotówkowym. Europejskie linie muszą zapłacić także po 1,1 mln dolarów grzywy, podczas gdy kara finansowa nałożona na South African Airways to 300 tys. dolarów.

Zdaniem Pete’a Buttigiega, Sekretarza Transportu USA, pasażerowie nie powinni walczyć z liniami lotniczymi o zwrot pieniędzy w przypadku anulacji rejsu lub znaczących zmian w podróży. W związku z tym, amerykański Departament Transportu stara się pociągnąć linie lotnicze do odpowiedzialności w przypadku, gdy wywiązują się obowiązku zwrotu pieniędzy.

– Prawa pasażerów pozostają najwyższym priorytetem administracji prezydenta Bidena. Wykorzystujemy wszystkie dostępne narzędzia, aby usprawnić ludziom podróże lotnicze – wskazał Buttigieg. Przewoźnicy muszą zwrócić pieniądze w ciągu siedmiu dni roboczych (w przypadku zakupów kartą kredytową) lub 20 dni kalendarzowych, jeśli zakup biletu lotniczego nastąpił z użyciem innych metod płatności.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prawa pasażerów. Nowy wyrok na niekorzyść podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Prawa pasażerów. Nowy wyrok na niekorzyść podróżnych

Mateusz Kieruzal 09 czerwca 2024

Maj z niewielkim wzrostem podróżnych w Finnair. Silne za to cargo

Pasażer i linie lotnicze

Bardzo dobry maj dla Norwegian Air i Widerøe

Pasażer i linie lotnicze

Bardzo dobry maj dla Norwegian Air i Widerøe

Rafał Dybiński 06 czerwca 2024

Tusk: Decyzja w sprawie CPK jeszcze w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Tusk: Decyzja w sprawie CPK jeszcze w czerwcu

Rafał Dybiński 05 czerwca 2024

IATA: 2024 będzie rekordowy. Więcej lotów i pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

IATA: 2024 będzie rekordowy. Więcej lotów i pasażerów

Rafał Dybiński / Łukasz Malinowski 04 czerwca 2024

Zobacz również:

Prawa pasażerów. Nowy wyrok na niekorzyść podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Prawa pasażerów. Nowy wyrok na niekorzyść podróżnych

Mateusz Kieruzal 09 czerwca 2024

Maj z niewielkim wzrostem podróżnych w Finnair. Silne za to cargo

Pasażer i linie lotnicze

Bardzo dobry maj dla Norwegian Air i Widerøe

Pasażer i linie lotnicze

Bardzo dobry maj dla Norwegian Air i Widerøe

Rafał Dybiński 06 czerwca 2024

Tusk: Decyzja w sprawie CPK jeszcze w czerwcu

Infrastruktura i lotniska

Tusk: Decyzja w sprawie CPK jeszcze w czerwcu

Rafał Dybiński 05 czerwca 2024

IATA: 2024 będzie rekordowy. Więcej lotów i pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

IATA: 2024 będzie rekordowy. Więcej lotów i pasażerów

Rafał Dybiński / Łukasz Malinowski 04 czerwca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5