Lufthansa Cargo oficjalnie ogłosiła dziś (30 stycznia) nową trasę cargo Frankfurt - Katowice - Frankfurt. Rejsy wystartują na początku kwietnia br. i będą obsługiwane wąskokadłubowym frachtowcem - airbusem A321F.
Nowe połączenie zostanie uruchomione 3 kwietnia 2025 r. Na ogłoszonej trasie LH Cargo poleci dwa razy w tygodniu: w czwartki oraz soboty według rozkładu (czasy lokalne):
- LH8318 FRA-KTW 14.20-15.55 (---4-6-) A321F
- LH8319 KTW-FRA 17.25-19.00 (---4-6-) A321F
Dodanie lotów na pyrzowickie lotnisko wzmocni europejską sieć przewoźnika, oferując większą przepustowość i lepszą łączność dla przesyłek cargo. Katowice Airport, ważny węzeł logistyczny na mapie Polski, skorzysta na sprawnych połączeniach z globalnymi operacjami Lufthansa Cargo przez Frankfurt.
- Uruchomienie regularnego połączenia all-cargo między Frankfurtem a Katowicami to dla nas ważny krok w dalszym rozwoju sieci połączeń Lufthansa Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej. Katowice Airport to dynamicznie rozwijający się port lotniczy, który odgrywa coraz większą rolę w logistyce lotniczej regionu. Jesteśmy przekonani, że nowe połączenie przyczyni się do jeszcze sprawniejszej obsługi ładunków i zwiększenia efektywności transportu lotniczego w tej części Europy – mówi Wojciech Ryglewicz, Dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią.
Lufthansa Cargo w styczniu 2021 r. uruchomiła w terminalu towarowym Katowice Airport ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service), który opiera się na transporcie przesyłek między różnymi lotniskami za pomocą pojazdów ciężarowych. Z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy – każdy transport ma m.in. nadany numer rejsu. Regularne połączenie lotnicze all-cargo na trasie Frankfurt – Katowice – Frankfurt będzie usługą premium, która poszerzy już dostępną ofertę Lufthansy Cargo z Katowice Airport, a tym samym z Polski.
- Katowickie lotnisko będzie pierwszym w Polsce, z którego Lufthansa Cargo zacznie latać swoim frachtowcem. To ważny moment dla rozwoju oferty cargo w Katowice Airport. Dziękujemy kierownictwu Lufthansy Cargo za zaufanie. Ta decyzja pokazuje potencjał rynku oraz katowickiego lotniska w segmencie cargo. Chcemy, żeby nasz port stał się jednym z ważniejszych punktów w obszarze obsługi ładunków lotniczych, szczególnie e-commerce, w tej części Europy. Intensywnie pracujemy nad projektem rozbudowy strefy cargo i powiększenia jej o drugi terminal towarowy, którego powierzchnia zabudowy będzie wynosiła do 10 tys. m kw. – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
A321P2F
Airbus A321P2F może przewieźć do 28 ton ładunku, który jest podzielony na 14 kontenerów na pokładzie głównym i 10 LD3-45W na pokładzie dolnym. Przy pełnym obciążeniu zasięg A321F wynosi od 3 500 do 4 000 km. Projekt konwersji został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture między ST Aerospace i Airbusem) zajęła się zarządzaniem programem i marketingiem.
Airbus chce przebudować ponad 600 samolotów z rodziny A320 w ciągu najbliższych dwóch dekad. Konwersja umożliwia wykorzystanie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.
Flota Lufthansa Cargo
Obecnie flota
Lufthansa Cargo składa się z 16 maszyn: 12 boeingów B777F oraz
czterech A321F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 10 samolotów: jednego A321P2F,
dwóch B777F oraz siedmiu B777-8F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic.
Linia lotnicza sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około 40 proc. ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.