Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo odebrała drugiego airbusa A321F

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
21-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa Cargo odebrała drugiego airbusa A321F
fot. Lufthansa Cargo
Lufthansa Cargo zwiększa swoje możliwości przewozowe w związku ze stale rosnącym popytem na usługi e-commerce. W tym celu linia przebudowała dwa samoloty pasażerskie airbus A321 na frachtowce znane pod nazwą A321P2F (Passenger To Freighter). Teraz drugi z nich rozpocznie służbę już na początku października.

Kolejny wąskokadłubowy frachtowiec

Airbus A321F (MSN1988) o rejestracji D-AEUA jest leasingowany od BBAM. Jest to samolot latający kiedyś w Air Berlin, Niki, LaudaMotion i Eurowings. Maszyna przebazowana została do Monachium w dniach 15-16 września br. z trzema międzylądowaniami. Trasa przebazowania lotu DAEUA to: Singapur (XSP) - Bangkok (DMK) - Maskat (MCT) - Larnaka (LCA) - Monachium (MUC).

Podobnie jak pierwszy A321F, drugi samolot również będzie bazował w hubie we Frankfurcie i będzie obsługiwany przez Lufthansę CityLine w ramach umowy wet lease. Oba A321F będą obsługiwane pod numerami lotów Lufthansy Cargo. Jako Grupa, Lufthansa CityLine w ostatnich miesiącach intensywnie pracowała nad technicznym i operacyjnym przygotowaniem w Niemczech pierwszych dwóch przebudowanych samolotów tego typu.

- Jestem bardzo zadowolony z rozszerzenia naszej siatki połączeń i zdolności przewozowych A321 cargo. Uzupełniając nasze zdolności przewozowe B777F i pod pokładami samolotów pasażerskich, możemy teraz zaoferować jeszcze krótsze czasy transportu w obrębie Europy i do wybranych kierunków średniodystansowych. Np. do Wielkiej Brytanii i Irlandii (do Birmingham i Dublina) będziemy oferować codzienne loty w dni powszednie, umożliwiając naszym klientom budowanie niezawodnych i szybkich łańcuchów dostaw. Naszym celem jest zbudowanie europejskiej sieci, a tym samym ustanowienie Lufthansy Cargo jako wiodącej europejskiej linii cargo - powiedział Ashwin Bhat, dyrektor handlowy Lufthansa Cargo.

Miasta A321F

Nowe kierunki w sieci wewnątrzeuropejskiej to Birmingham (BHX), Londyn (LHR) i Madryt (MAD). Dotychczasowe połączenia do Stambułu (IST), Tel Awiwu (TLV), na Maltę (MLA), Tunisu (TUN), Dublinu (DUB), Manchesteru (MAN) i Kairu (CAI) będą nadal obsługiwane. Dodatkowo trasie do Stambułu i Tel Awiwu pojawią się zwiększone częstotliwości.

W świetle dynamicznego rozwoju rynku i utrzymującego się wysokiego zapotrzebowania na rozwiązania dostaw tego samego dnia (Same-Day) i całego łańcucha eCommerce, Lufthansa Cargo nadal koncentruje się na rozwoju swojej wewnątrzeuropejskiej siatki połączeń. Dlatego w pierwszej połowie 2023 r. kolejna dwa dodatkowe frachtowce A321F dołączą do Lufthansa Cargo.

Flota Lufthansa Cargo

Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 13 maszyn: 11 boeingów B777F oraz dwóch A321F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 12 samolotów: dwóch A321P2F, trzech B777F oraz siedmiu B777-8F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic.

Linia lotnicza sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około 40 proc. ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.

A321P2F

Airbus A321P2F może przewieźć do 28 ton ładunku, który jest podzielony na 14 kontenerów na pokładzie głównym i 10 LD3-45W na pokładzie dolnym. Przy pełnym obciążeniu zasięg A321F wynosi od 3500 do 4000 km. Projekt konwersji został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture między ST Aerospace i Airbusem) zajęła się zarządzaniem programem i marketingiem.

Airbus chce przebudować ponad 600 samolotów z rodziny A320 w ciągu najbliższych dwóch dekad. Konwersja umożliwia wykorzystanie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Biznes i przemysł

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Avgeek 05 lutego 2023

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii

Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo kolejnym klientem nowego boeinga B777-8F

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Biznes i przemysł

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Avgeek 05 lutego 2023

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii

Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo kolejnym klientem nowego boeinga B777-8F

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5