Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo kolejnym klientem nowego boeinga B777-8F

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
10-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa Cargo kolejnym klientem nowego boeinga B777-8F
fot. Boeing Media
Boeing i Lufthansa Group ogłosiły wczoraj (9 maja), decyzję o wzmocnieniu floty Lufthansa Cargo poprzez zamówienie nowych B777-8F, najnowszego i najbardziej paliwooszczędnego dwusilnikowego samolotu cargo w branży. Grupa LH złożyła także zamówienie na kolejne B777F i B787-9.

Grupa złożyła również nowe zamówienie na dwa 777F, które uzupełnią jej flotę cargo, zapewniając dodatkową pojemność ładunkową w najbliższym czasie, do momentu dostarczenia pierwszego 777-8F. Ponadto, Lufthansa Group kontynuuje modernizację swojej floty pasażerskiej na trasach długodystansowych poprzez zakup siedmiu samolotów 787-9. Zamówienie na kolejne samoloty B787 zwiększa całkowitą liczbę zamówień Lufthansa Group na Dreamlinery do 32 sztuk. Grupa LH jest również pierwszym klientem pasażerskiego B777X, których zamówiła łącznie 20 maszyn.

Nowy B777-8F. Lufthansa pierwszym klientem w Europie

Lufthansa Group podpisała umowę na siedem najnowszych odrzutowców cargo z opcją na dwie kolejne maszyny tego typu. Wyposażony w zaawansowaną technologię z nowej rodziny 777X i sprawdzone osiągi wiodącego na rynku 777F, nowy 777-8F będzie największym, z najdłuższym zasięgiem i najbardziej wydajnym dwusilnikowym samolotem towarowym w branży. Dzięki ładowności niemal identycznej jak w przypadku 747-400F oraz według Boeinga poprawie o 25 proc. efektywności paliwowej, emisji spalin i kosztów operacyjnych, 777-8F umożliwi operatorom prowadzenie bardziej zrównoważonego i dochodowego biznesu.

Boeing zaprojektował 777-8F, aby zmaksymalizować wydajność i ekologiczność. Ta rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowymi, paliwooszczędnymi silnikami. 777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował 777-8Fw swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton. Firma zainwestowała ponad 1 mld dolarów w fabrykę w Everett, aby wesprzeć produkcję 777X i utrzymać tysiące lokalnych miejsc pracy przez kolejne dziesięciolecia.

Najnowszy kontrakt pokłosiem opóźnienia B777X

Od kilku dni wiemy, że nowe B777X nie dotrą do linii do 2025 r. Obecnie Lufthansa na pewno potrzebuje zastępstwa B777X. - Z jednej strony rozmawiamy z amerykańskim producentem o tym, gdzie Boeing może nam jeszcze pomóc, np. w postaci dodatkowych samolotów innego typu - powiedział Carsten Spohr, prezes LH Group, w czwartek (5 maja) w rozmowie z dziennikarzami. Ponadto niemiecka linia nadal przygląda się rynkowi używanych samolotów odrzutowych do obsługi lotów długodystansowych.

- Lufthansa analizuje jakie jeszcze mamy możliwości flotowe, które mogą zostać wprowadzone do eksploatacji latem 2024 r. i latem 2025 r. w przypadku których musimy założyć, że 777X nie będą mogły jeszcze latać - dodał Spohr. Planowana flota buforowa to samoloty dalekodystansowe airbus A340-300 i A340-600.

- Załóżmy, że nasza cierpliwość się opłaci. Opóźnienia zawsze przekładałyby się na jakieś ustępstwa finansowe np. rabaty. Dlatego właśnie radzimy sobie z tym problemem i z Boeingiem, nawet jeśli jest to dla nas wszystkich bardzo rozczarowujące - podsumował Spohr odnosząc się do opóźnień w Boeingu.

Teraz te słowa nabierają innego znaczenia. Lufthansa na pewno przy nowym kontrakcie wynegocjowała dobre ceny nowych B787-9, B777F i B777-8F za opóźnienie w programie B777X.

B777-8F będzie konkurował z A350F


Airbus po ogłoszeniu Boeinga na pewno ma pewien problem. Oprócz tego, że A350F ma być jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO, to na innych osiągach niestety nieco przegrywa. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F i o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F, samolot posiada o 9 ton mniejszą ładowność niż ogłoszony 777-8F. Samolot posiada nieco mniejszy zasięg niż amerykański konkurent. Choć obydwa samoloty są na razie w fazie projektu, to jednak zespoł projektowy w Tuluzie ma nad czym myśleć i pracować. Czy Airbus A350F ukształtuje przyszłość frachtu lotniczego? Czy będzie tym samolotem nowy 777-8F? Czas pokaże. Walka producentów trwa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Biznes i przemysł

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Avgeek 05 lutego 2023

Lufthansa Cargo odebrała drugiego airbusa A321F

Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Biznes i przemysł

LH Cargo: Pierwszy boeing B777F z AeroSHARK już lata

Avgeek 05 lutego 2023

Lufthansa Cargo odebrała drugiego airbusa A321F

Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5