Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa Cargo: Pierwszy A321P2F poleci jeszcze w marcu


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-03-06 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa Cargo: Pierwszy A321P2F poleci jeszcze w marcu
A321F fot. Lufthansa Cargo
Lufthansa Cargo: Pierwszy A321P2F poleci jeszcze w marcu
Lufthansa Cargo: Pierwszy A321P2F poleci jeszcze w marcu
Lufthansa Cargo zwiększa swoje możliwości przewozowe w związku ze stale rosnącym popytem na usługi e-commerce. W tym celu linia przebudowała dwa samoloty pasażerskie airbus A321 na frachtowce znane pod nazwą A321P2F (Passenger To Freighter). Pierwszy z nich rozpocznie służbę już w połowie marca.
Od 1 marca br. klienci Lufthansa Cargo mogą rezerwować swoje ładunki na A321F na trasach średniodystansowych. Wraz z rozpoczęciem operacji 15 marca br., Lufthansa Cargo będzie stopniowo uzupełniać globalną siatkę połączeń A321F z Frankfurtu (FRA) do Stambułu (IST), Tel Awiwu (TLV), Malty (MLA), Tunisu (TUN), Dublina (DUB) oraz Manchesteru (MAN) . W letnim rozkładzie lotów przewoźnik doda także loty do Kairu (CAI), które rozpoczną się 29 marca br. Częściowo nowe miejsca w siatce połączeń będą obsługiwane od dwóch do trzech razy w tygodniu.

A321F wykona swój pierwszy komercyjny rejs z Frankfurtu do Dublina 15 marca 2022 r. Lufthansa Cargo odpowiada w ten sposób na ciągły wzrost popytu ze strony branży eCommerce oraz może zaoferować klientom jeszcze większą pojemność i dodatkowe szybkie połączenia.

- Dzięki dodaniu frachtowców średniego zasięgu otwieramy zupełnie nowy, strategiczny segment działalności. W przyszłości A321F będzie oferował atrakcyjne rozwiązania w zakresie przewozów tego samego dnia i eCommerce w Europie oraz na wybranych trasach średniodystansowych, a nowa siatka połączeń stanowi duży krok w kierunku szybko rozwijającego się segmentu eCommerce. Z jednej strony dostępne zdolności przewozowe na globalnym rynku frachtu lotniczego są nadal ograniczone, a z drugiej strony klienci końcowi oczekują krótkiego czasu dostawy zamówionych towarów. Dzięki frachtowcowi średniego zasięgu możemy wypełnić tę lukę i nadal niezawodnie i szybko dostarczać naszym klientom potrzebną im zdolność przewozową z taką samą jakością i doświadczeniem, z jakich znana jest Lufthansa Cargo - wyjaśnia Ashwin Bhat, wiceprezes ds. handlowych Lufthansa Cargo.

Nowe maszyny są obsługiwane przez Lufthansa CityLine w imieniu Lufthansa Cargo, a ich główną bazą jest lotnisko we Frankfurcie nad Menem. Lufthansa Cargo leasinguje samoloty od firmy BBAM.

Przebudowa A321

Przebudowa pierwszego samolotu o rejestracji D-AEUC została już zakończona.Między innymi odpowiednio wzmocniono podłogę, zainstalowano system rolkowy do przemieszczania ładunków oraz duże drzwi cargo. Airbus A321P2F mieści ładunek o masie 28 ton, który jest podzielony na 14 kontenerów na głównym pokładzie i 10 LD3-45W na dolnym. Pełny załadunek może przewieźć na dystans od 3,5 tys. do 4 tys. km. Projekt przebudowy został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture ST Aerospace i Airbusa) przejęła zarządzanie programem i marketingiem. Oczekuje się, że drugi średniodystansowy samolot towarowy wejdzie do służby późnym latem.

Dwusilnikowy Airbus A321 jest jednym z najbardziej wszechstronnych samolotów w swojej klasie: Dzięki możliwości przewozu kontenerów na pokładzie głównym, oferuje on szybki załadunek i rozładunek, a tym samym umożliwia bardzo wydajne operacje lotnicze. Airbus chce przerobić w nadchodzących dwóch dekadach ponad 600 sztuk samolotów należących do rodziny A320. Konwersja pozwala na użycie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.

Flota Lufthansa Cargo

Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 12 maszyn: 11 boeingów B777F oraz jednego A321F. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch samolotów: kolejnego A321P2F oraz B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Lufthansa Cargo sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około 40 proc. ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5