Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-08-14 06:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa Cargo rośnie w siłę. Największa zimowa siatka w historii
fot. Lufthansa Cargo
Lufthansa Cargo rozwija swoją siatkę połączeń w pełni frachtowych, wprowadzając dodatkowe loty do miejsc o dużym popycie w zimowym rozkładzie lotów. Jest to możliwe dzięki dostawą nowych frachtowców, które dołączają do rosnącej floty niemieckiego przewoźnika. Linie lotnicze z siedzibą we Frankfurcie otrzymają kolejnego boeinga 777F, który wejdzie do służby pod koniec tego miesiąca, a drugi już airbus A321F zacznie latać w październiku br. Linie polecą szerokokadłubowym frachtowcem do Hanoi w Wietnamie.
Zimowy rozkład lotów w sezonie 2022/2023 obejmuje 78 lotów tygodniowo przy użyciu boeingów B777F. Linie planują podwojenie przepustowości w Wietnamie. Do siatki połączeń przewoźnika dołączy stolica Wietnamu – Hanoi, do której frachtowe linie lotnicze Lufthansa Cargo zaczną latać na początku listopada 2022 r. Niemiecki przewoźnik planuje także wykonywanie więcej rejsów z ładunkami do Hongkongu, Osaki-Kansai, Seulu-Incheon, Meksyku oraz Chicago.

Dzięki 16. szerokokadłubowemu frachtowcowi (B777F), który rozpocznie regularne loty z ładunkami pod koniec sierpnia i drugiemu A321F, który wejdzie do regularnej służby na trasach krótko- i średniodystansowych w październiku zwiększona zostanie tygodniowa przepustowość ładunków jaką linie mogą zaoferować swoim klientom.

16. B777F i drugi A321F

Obecnie flota frachtowców Lufthansa Cargo składa się w sumie z 15 boeingów 777F, z których cztery są obsługiwane przez AeroLogic, choć liczba ta wkrótce wzrośnie do pięciu, gdy do floty dołączy nowa maszyna. Boeing 777F, który był wcześniej zarejestrowany jako A6-EFG i wykonywał loty dla frachtowego oddziału linii Emirates – Emirates Cargo, zanim został wycofany z użytku w połowie czerwca tego roku. Następnie frachtowiec był własnością DAE Capital i został wydzierżawiony przez AirBridgeCargo, a zarejestrowany pod numerem – VQ-BAB. Jednak czas frachtowca z rosyjskim przewoźnikiem towarowym był krótki, ponieważ Lufthansa nabyła frachtowiec wkrótce potem. Po otrzymaniu znaków rejestracyjnych, D-AALU, boeing 777F będzie 21. samolotem we flocie AeroLogic.

Podczas frachtowe boeingi obsługują więcej tras długodystansowych, niemiecki przewoźnik towarowy obsługuje będzie wkrótce wykorzystywać do lotów towarowych dwa airbusy A321F. Samoloty przewiozą ładunki na trasach krótko- i średniodystansowych. Nowy-stary samolot od dłuższego czasu nosi rejestrację D-AEUA, ponieważ samolot miał był wcześniej wprowadzony do służby w niskokosztowej spółce zależnej z grupy Lufthansy – Eurowings. Pomysł jednak nigdy nie doszedł do skutku, głównie z powodu pandemii, a później linie zdecydowały o dokonaniu konwersji pasażerskiej wersji samolotu na frachtowy odpowiednik tego wąskokadłubowca.

Ostatecznie D-AEUA został przetransportowany z Lasham przez Hamburg, Maltę, Maskat do Singapuru, gdzie był przechowywany i przekształcony w wersję frachtowca. Po zakończeniu przebudowy Lufthansa Cargo planuje wykorzystać A321F, jako samolot latający spółki zależnej Grupy, Lufthansa CityLine. Nowy samolot towarowy podąża ścieżką pierwszego frachtowca, który po raz pierwszy poleciał na początku tego roku. W ramach wewnątrzeuropejskiej spółki zależnej frachtowiec uzupełni ofertę oddziału cargo Lufthansy o transport ładunków na kierunkach średniodystansowych. Maszyna dołączy do pierwszego już latającego A321P2F o rejestracji D-AEUC.



Nacisk na Azję i Pacyfik

Nowe samoloty w ramach floty Lufthansa Cargo umożliwią ulepszenie obecnego zimowego rozkładu lotów. Linie wciąż planują korekty i rozszerzenia rozkładu lotów krótko- i średniodystansowych. Niemniej jednak zimowy rozkład składa się z 78 tygodniowych rotacji wykonywanych przez boeinga 777F. Linie położą większy nacisk na rynek Azji i Pacyfiku. Na samych trasach azjatyckich, które są zwykle bardzo lukratywne, Lufthansa Cargo oferuje 38 połączeń tygodniowo.

Wśród 38 połączeń stolica Wietnamu, Hanoi, będzie nowością wśród azjatyckiej sieci połączeń. Miasto położone na północy kraju będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu. Rejsy z Frankfurtu nad Menem będą miały międzylądowanie w indyjskim Mumbaju. Przewoźnik towarowy lata obecnie dwa razy w tygodniu z Frankfurtu do wietnamskiego Ho Chi Minh przez Bangkok, więc dodanie Hanoi do sieci połączeń podwoi przepustowość, jaką linie oferują swoim wietnamskim klientom.

– Obserwujemy duży popyt na nasz produkt do Ameryki Północnej, a także do silnej gospodarczo Azji. W szczególności Wietnam jest rynkiem wyraźnie rosnącym i jestem bardzo zadowolony, że tworzymy tam nową stację i dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom atrakcyjna oferta wysokiej jakości usług transportu ładunków do tego regionu – podkreślił jak ważna jest obecność linii w Wietnamie dyrektor handlowy Lufthansa Cargo, Ashwin Bhat.

Oprócz nowego kierunku, Lufthansa Cargo zwiększy również częstotliwości lotów do Seulu. Zamiast trzech połączeń, linie zaoferują cztery loty tygodniowo. Do stolicy Korei Południowej, przewoźnik lata ze swojego hubu we Frankfurcie przez Osakę-Kansai.

Hongkong otrzyma dodatkowy cotygodniowy lot. Liczba rejsów zwiększy się z czterech do pięciu połączeń tygodniowo. Linie planują także dodawać dodatkowe częstotliwości lotów między Europą a Ameryką Północną. Obecnie zaplanowane są 34 rotacje tygodniowo.

Zwiększeniu ulegnie częstotliwość rejsów na trasie Frankfurt-Meksyk. Od końca października dostępne będzie aż sześć rotacji. Osiem razy w tygodniu będą latać frachtowce z Frankfurtu do Chicago. W zimowym rozkładzie lotów Lufthansa Cargo utrzyma zaplanowane cztery tygodniowe trasy do Ameryki Południowej i dwa tygodniowe połączenia boeingiem 777F do Tel Awiwu i egipskiego Kairu. Po niedawno udostępnionych raportach o przychodach spółki za drugi kwartał, wydaje się, że Lufthansa Cargo spodziewa się jeszcze bardziej dochodowego sezonu zimowego w porównaniu z dochodami osiąganymi w aktualnie trwającym sezonie letnim.

Zimowy rozkład lotów wejdzie w życie 30 października br.

Flota Lufthansa Cargo

Obecnie flota Lufthansa Cargo składa się z 12 maszyn: 11 boeingów B777F oraz jednego airbusa A321P2F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 10 samolotów: jednego A321P2F, siedmiu B777-8F oraz dwóch B777F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic. Lufthansa Cargo sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około połowa ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5