Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Nowe logo lotniska Warszawa-Radom! "Kolory symbolizują otwartość i zaufanie"


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-01-11 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/PPL/Lotnisko Warszawa-Radom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe logo lotniska Warszawa-Radom! "Kolory symbolizują otwartość i zaufanie"
fot. PPL
Port lotniczy Warszawa-Radom zaprezentował swoje nowe logo. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) rozstrzygnęło konkurs na realizację projektu graficznego i elementów systemu identyfikacji wizualnej dla budowanego lotniska. Wybrano koncepcję zaproponowaną przez agencję Bprog.
Jak wyjaśniają pomysłodawcy główny element logotypu skonstruowany jest z symboli kojarzących się z lotami, różnymi kierunkami świata, drogą, słońcem, bezpieczeństwem, a razem tworzy energiczną i pozytywną całość. Nowoczesny krój typografii zapewnia profesjonalny i ciepły odbiór. Wpisuje się w rodzinność oraz wakacyjność.

Koncepcja została zaprojektowana w kolorach żółtym oraz niebieskim. Intensywny żółty kolor symbolizuje nowoczesność, otwartość i radość. Niebieski kolor oznacza zaufanie, godność, a w podróżach lotniczych kojarzy się niebem i oceanem. Oba kolory i ich odcienie tworzą idealne połączenie.


Nowy logotyp portu w Radomiu

Jak niedawno podkreślało PPL koniec budowy zbliża się wielkimi krokami. Wszystkie sektory powstającego portu zaczynają nabierać docelowych kształtów.

Przypomnijmy, że elewacja budowanego lotniska w Radomiu była wybierana wspólnie przez projektantów i PPL na etapie projektu budowlanego. Zaważyły z jednej strony względy estetyczne, a z drugiej strony funkcjonalno-użytkowe. – Nie chcieliśmy robić całej bryły terminala szklanej, jak to bywa na niektórych lotniskach. Po pierwsze ze względu na kosztowne utrzymanie szkła i jego czystości. Z drugiej strony taka szklarnia wystawiona na południe, wschód i zachód bardzo by się nagrzewała, więc koszty chłodzenia takiego obiektu byłyby również ogromne. Dlatego zdecydowaliśmy, że przeszklenia pojawią się tylko co jakiś czas, żeby tego światła trochę wpadało. Pozostała część jest zabudowana – wyjaśniał nam jesienią Grzegorz Tuszyński, dyrektor lotniska w Radomiu.

Dominującą barwą terminala będzie czerń. Górę wzięły w tym przypadku także względy funkcjonalne i bezpieczeństwa. – Jasne kolory oślepiałyby pilotów, którzy przecież mają poruszać się bezpiecznie wokół pirsu. Z drugiej strony ten ciemny kolor nie wymaga jakiegoś częstego oczyszczania i dbania. Nie widać po prostu zabrudzeń na ciemnym kolorze – uzasadniał Tuszyński. Dwie z bramek w terminalu będzie można szybko skonfigurować dzięki zainstalowanym przegrodom w zależności od liczby pasażerów przylatujących spoza Unii Europejskiej. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Na początku mają lądować w Radomiu tylko airbusy A320 i A321 oraz boeingi 737, ale docelowo droga startowa pozwoli na przyjęcie nawet szerokokadłubowych boeingów 777, 787 oraz airbusów A330. W projekcie jest założonych jedenaście stanowisk postojowych. – To będą stanowiska parkowania doczołowego, czyli wówczas samolot stanie na wprost terminala. Później musi skorzystać z push-backa, żeby zostać wypchnięty i móc kołować. Wiadomo jednak, że w początkowym okresie funkcjonowania lotniska ten ruch będzie mniejszy i wszystkie jedenaście stanowisk nie będzie wypełnione – tłumaczył Tuszyński. Droga startowa miała w Radomiu 60 metrów szerokości i tak zostało. Jej profil jest obecnie bardziej płaski od poprzedniej. Została wygładzona i przedłużona z dwóch do 2,5 km, czyli długości standardowej dla większości lotnisk w Polsce. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Na budowane lotnisko nie dojedziemy bezpośrednio pociągiem, tak jak możemy dotrzeć do portów w Gdańsku, Krakowie, Olsztynie, Szczecinie czy na stołeczne Lotnisko Chopina.

– W pierwszej koncepcji terminala była stacja podziemna. Nawet udało się przeprocedować plan zagospodarowania pod bocznicę kolejową – ujawnił Tuszyński. Budynek terminala już nie przewiduje takiej funkcjonalności. Nowa stacja kolejowa na trasie Warszawa - Radom powstaje pod wiaduktem ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Na chwilę obecną pod nazwą Radom Wschód. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 28 grudnia 2021

Midera: Podwyżki opłat rozkładają na porty koszty budowy CPK i lotniska w Radomiu

Infrastruktura i lotniska

Midera: Podwyżki opłat rozkładają na porty koszty budowy CPK i lotniska w Radomiu

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2021

Furgalski: Lotnisko w Radomiu to nietrafiona inwestycja

Infrastruktura i lotniska

Furgalski: Lotnisko w Radomiu to nietrafiona inwestycja

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5