Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko w Modlinie: PAŻP jednak wydzierżawi system ILS kategorii II


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-04-16 12:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko w Modlinie: PAŻP jednak wydzierżawi system ILS kategorii II
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej będzie chciała w dalszym ciągu dzierżawić system ILS kategorii II na lotnisku w Modlinie. – Wszelkie kwestie dalszej współpracy zostaną określone w trakcie negocjacji nowej umowy – poinformował nas rzecznik PAŻP-u, Mateusz Sokołowski.
W zeszłym tygodniu odbyła się konferencja prasowa, zorganizowana przez zarząd spółki Port Lotniczy Warszawa-Modlin, podczas której jej przedstawiciele po raz kolejny przekonywali, że rozwój lotniska jest celowo blokowany przez jednego ze współudziałowców, Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze. Zdaniem zarządu Modlina, brak decyzji w sprawie rozbudowy portu to gra czysto polityczna, mająca wywindować lotnisko w Radomiu w wyścigu o zostanie portem komplementarnym dla warszawskiego Okęcia.

Jakby tego było mało, pojawiła się także informacja o tym, że inna instytucja państwowa, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, wycofała się z dzierżawy w Modlinie systemu ILS kategorii II, co miało być standardem na polskich lotniskach. – Otrzymaliśmy właśnie pismo od PAŻP, która nie jest zainteresowana dzierżawieniem w Modlinie systemu ILS kategorii II – mówił, cytowany przez „Puls Biznesu”, wiceprezes zarządu lotniska w Modlinie, Marcin Danił.

Jak dowiedzieliśmy się w PAŻP-ie, informacje te są już nieaktualne, a prezes Modlina miał odebrać uzupełnienie do pisma w tej sprawie. – PAŻP zadeklarowała, że w dalszym ciągu będzie utrzymywała pełną funkcjonalność operacyjną tego systemu w Modlinie. Wszelkie kwestie i warunki dalszej współpracy zostaną określone w trakcie negocjacji nowej umowy w tym zakresie – przekazał nam rzecznik instytucji, Mateusz Sokołowski.

PAŻP miała także budować w Modlinie nową wieżę kontroli lotów, jednak obiekt ten wypadł z planu inwestycyjnego do 2020 roku. PAŻP stoi bowiem na stanowisku, że na obecną chwilę wystarczająca będzie jedynie modernizacja starego obiektu. – PAŻP stoi na stanowisku, że modernizacja istniejącej wieży zapewni możliwość odpowiedniego wykonywania obowiązków związanych ze służbą kontroli lotniska do momentu przestawienia przez władze MPL Warszawa-Modlin planów rozwoju tego lotniska, zaakceptowanych przez wszystkich właścicieli – przekazał portalowi Rynek Lotniczy Sokołowski.

Lotnisko w Modlinie wymaga pilnej rozbudowy. Jak wyliczyły władze podwarszawskiego portu lotniczego, koszt budowy nowego terminalu, który miałby zwiększyć przepustowość lotniska do 7 mln pasażerów rocznie, to 60 mln zł. Z kolei remont pasa startowego i budowy płyt postojowych może wynieść 80 mln zł, natomiast kolejne 40 mln zł pochłonie remont obecnie istniejących dróg kołowania. W planach jest także budowa nowego pasa startowego, którego koszty szacuje się na 220 mln zł. Ta ostatnia inwestycja nie jest na razie konieczna, bowiem obecnie istniejący pas startowy może funkcjonować przez 10 lat, a po remoncie jego termin używalności może wzrosnąć o kolejną dekadę. Łącznie, jak szacuje zarząd Modlina, inwestycje te mogą wynieść mniej niż 400 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców

Prawo i polityka

Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców

Emilia Derewienko 14 kwietnia 2018

Modlin: Sprzeciw dla rozbudowy lotniska odbije się na pasażerach

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Sprzeciw dla rozbudowy lotniska odbije się na pasażerach

Redakcja 13 kwietnia 2018

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia

Emilia Derewienko 11 kwietnia 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS