Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
Port lotniczy w Modlinie to bardzo dobrze zaprojektowana inwestycja. Potwierdziły to jego wyniki frekwencyjne oraz ekonomiczne przed pandemią – stwierdził podczas konferencji „SOS dla Modlina” prezes Egis Projects Polska Bolesław Piechucki. Firma jest zainteresowana kupnem udziałów w porcie i wyłożeniem środków potrzebnych do jego rozwoju, a także udziałem w zarządzaniu nim.

Firma przygląda się modlińskiemu lotnisku od przeszło pół roku. O złożonej mazowieckiemu samorządowi propozycji inwestycyjnej pisaliśmy w lutym i w marcu. – Kierownictwo utworzyło specjalny zespół zajmujący się tą sprawą. Chcemy wejścia udziałowego i współzarządzania lotniskiem – zadeklarował Piechucki.

Początkowo Egis chciał uzyskać udziały w Porcie Lotniczym Warszawa Modlin poprzez odkupienie ich od PPL. – Państwowe przedsiębiorstwo nieoficjalnie dało nam jednak znać, że nie jest tym zainteresowane – poinformował prezes. Od tego czasu trwają bliskie kontakty potencjalnego inwestora z Urzędem Marszałkowskim oraz Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim.

– Chcemy być mniejszościowym udziałowcem, bo prawo pozwala nam tylko na taką rolę. W pełni podporządkujemy się potrzebom samorządów – zapewnił szef Egis Projects Polska. – Gwarantujemy, że lotnisko będzie zarządzane podobnie, jak 17 innych lotnisk, w których mamy udziały. Wszystkie one przynoszą dochody i nie generują problemów. Jesteśmy gotowi udostępnić nasze know-how samorządom – kontynuował Piechucki.

Atrakcyjność Modlina z punktu widzenia Egis wynika przede wszystkim z jego potencjału w ruchu pasażerskim. – Nie znam drugiego lotniska, które tak szybko jak Modlin zbudowałoby stabilny ruch – stwierdził prezes. Atutem portu jest również jego infrastruktura oraz zespół. – Byłoby skandalem, gdyby upadł port z tak nowoczesną infrastrukturą i dobrymi pracownikami – stwierdził wprost Piechucki. – Jego unicestwienie byłoby rzeczą straszną. Poddaliśmy dokładnej analizie wyniki finansowe i operacyjne Modlina. Z danych spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym nawet student ekonomii odczyta, że to lotnisko ma sens – uznał.

Egis Airports Network to inwestor z dużym doświadczeniem. Firma posiada udziały w 17 średniej wielkości lotniskach na 4 kontynentach. Należą do nich – między innymi – porty w Larnace na Cyprze, w Antwerpii oraz Sao Paulo. W 2019 roku obsłużyły one łącznie 30 mln pasażerów i 330 tys. ton ładunków. Według wcześniejszych deklaracji firma jest zainteresowana kupnem ok. 24% udziałów w modlińskiej spółce.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Roman Czubiński 16 czerwca 2021

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Horała: Gdybyśmy mogli przejąć Modlin, nie inwestowalibyśmy w Radomiu

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Roman Czubiński 16 czerwca 2021

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Horała: Gdybyśmy mogli przejąć Modlin, nie inwestowalibyśmy w Radomiu

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5