Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-04-11 12:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia
fot. Port Lotniczy Modlin
– Raport Arup to obłoki niekompetencji , są tam czyste nieprawdy. Sam Modlin nie pasuje do pewnej koncepcji politycznej, a ta sprawa to jest czysta polityka – mówił podczas konferencji prasowej Marcin Danił, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Modlin ds. korporacyjnych. Jak dodał, dopóki istnieje lotnisko w Modlinie, żaden przewoźnik niskokosztowy nie przeniesie się do Radomia czy Łodzi.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu przedstawiony został raport firmy Arup, sporządzony na zlecenie Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze. Z dokumentu jasno wynika, że to Port Lotniczy Radom powinien zostać lotniskiem komplementarnym dla stołecznego Okęcia do czasu powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Radom to tylko teza

Z wnioskami płynącymi z raportu nie zgadzają się przedstawiciele Portu Lotniczego w Modlinie. Ich zdaniem raport sporządzony został nierzetelnie, a jego celem nie było przedstawienie prawdy, ale szukanie uzasadnienia dla z góry określonej wcześniej tezy. – Dlaczego to lotnisko w Radomiu ma być portem komplementarnym dla Warszawy? Z taką tezą wyszedł Arup i od początku do końca przyjął to założenie – stwierdził Marcin Danił podczas konferencji prasowej.

Wskazał, że raport firmy Arup zawiera błędne dane. – Plan inwestycyjny Modlina został zatwierdzony przez wszystkich właścicieli; w tym planie przepustowość terminala miałaby się powiększyć do 7 mln pasażerów rocznie, mamy gotowe projekty i część pozwoleń. I mówimy tutaj o maksymalnie 20, a nie 45 miesiącach – dodał wiceprezes lotniska.

Do tej pory w lotnisko w Modlinie zainwestowano już około 450 mln zł środków publicznych. Jak mówi przewodniczący rady nadzorczej i skarbnik województwa mazowieckiego, Marek Miesztalski, nie ma zgody przedstawicieli lotniska na inwestowanie kolejnego miliarda złotych w inne lotnisko, które miałoby zastąpić Modlin, ale również – mogłoby stać puste. Członkowie zarządu podkreślają, że lotnisko od dwóch lat potrzebuje rozbudowy terminala, jednak inwestycję blokuje PPL.

Tanie linie zostają

Jak dodaje Marek Miesztalski, wbrew słowom prezesa PPL-u, Mariusza Szpikowskiego, spółka zna umowę Modlina z jedyną linią niskokosztową, Ryanairem. – Kierownictwo PPL-u doskonale zna treść umowy i wie, że nie ma w niej nic takiego co byłoby tajne czy niewygodne. To pretekst, żeby mówić, że nie mają dostępu do informacji – stwierdził skarbnik. Miesztalski zapowiedział również, że sprawę tę będą chcieli wyjaśnić.

Przedstawiciele portu w Modlinie zachowawczo wypowiadali się na temat ewentualnego przeniesienia Ryanaira na inne lotnisko – na przykład w Krakowie, gdyby udziałowcom nie udało się dojść do porozumienia w sprawie kredytu na rozbudowę Modlina. Zaznaczyli jednak, że nic nie wskazuje na to, aby Ryanair chciał przenieść się gdzie indziej. – Ryanair ogłosił, że planuje w ciągu najbliższych 5 lat podwoić liczbę pasażerów z lotniska Warszawa Modlin, chciałby tam zbazować nowy samolot, otworzył nowe połączenia na Ukrainę. Ryanair rozwija się w miarę stabilnie rozszerzając swoje kierunki – mówił Piotr Okienczyc, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala

Infrastruktura i lotniska

Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala

Emilia Derewienko 10 kwietnia 2018

Lotnisko komplementarne? Balcer: Lepiej wykorzystać Łódź i zostawić Okęcie

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko komplementarne? Balcer: Lepiej wykorzystać Łódź i zostawić Okęcie

Magdalena Wosińska 07 kwietnia 2018

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Infrastruktura i lotniska

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Michał Leman 06 kwietnia 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS