Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT: W maju koniec problemów z silnikami Dreamlinerów?


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-02-25 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: W maju koniec problemów z silnikami Dreamlinerów?
fot. PLL LOT
Problemy z silnikami Rolls Royce’a dają się LOT we znaki od wielu miesięcy. Obecnie uziemione są trzy Boeingi 787, a na powrót do siatki ostatniego z nich będziemy musieli poczekać do maja. Nie obejdzie się też bez leasingowania dodatkowych maszyn.
– Ze względu na problemy z silnikami Rolls Royce obecnie uziemione są trzy z 12 Boeingów 787 Dreamliner, które będą sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń LOT-u. Pierwsze dwa zostaną włączone do siatki przewoźnika na przełomie lutego i marca, a kolejny w maju tego roku – wyjaśnia Jakub Piotr Panek, ekspert ds. PR z Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT. Uziemione obecnie maszyny to SP-LRD, SP-LRF oraz SP-LRH.

– Prawdopodobnie zdecydujemy się na wzięcie w krótkookresowy leasing jednego samolotu dalekodystansowego w okresie od marca do czerwca tego roku. Trwają na ten temat rozmowy z Rolls Royce oraz z potencjalnymi dostawcami samolotu – mówi Panek. Pod koniec pierwszego tygodnia lutego w Warszawie pojawił się nowy Boeing 787-9 Dreamliner, o numerach rejestracyjnych SP-LSD, co nieco ułatwiło sytuację przewoźnika.

– Cała branża lotnicza ma nadzieję, że w 2019 r. uda się nareszcie naprawić wszystkie silniki Trent 1000 i dreamlinery będą mogły latać. LOT należy do światowej „czołówki”, jeśli spojrzeć na udział uziemionych dreamlinerów w całej flocie, co wymusiło stosunkowo długie leasingi maszyn zastępczych. Takie rozwiązanie nigdy nie jest dobre. Jest kosztowne, pogarsza jakość obsługi, komplikuje zarządzanie siatką, a przy tak dużych problemach, jakie ma LOT, i tak nie zapobiega opóźnieniom i odwołaniom – uważa Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight.

Problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 mają charakter globalny i polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a.

LOT przekonuje, że sytuacja nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa rejsów. Bieżące parametry i praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy pokładowe samolotu, następnie w czasie rzeczywistym dane te są wysyłane i analizowane przez Rolls-Royce’a w ramach tzw. Engine Health Monitoring. EHM pozwala na wykrycie ewentualnych zakłóceń pracy silnika z wyprzedzeniem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: Zwiększenie produkcji MAX-ów i 787

Biznes i przemysł

Boeing: Zwiększenie produkcji MAX-ów i 787

Aleksander Domański 19 lutego 2019

W 2018 roku do linii lotniczych z Chin trafiło 426 nowych samolotów

Biznes i przemysł

W 2018 roku do linii lotniczych z Chin trafiło 426 nowych samolotów

Tomasz Śniedziewski 20 stycznia 2019

LOT: Pięć 787 uziemionych. Niebawem tylko trzy

Biznes i przemysł

LOT: Pięć 787 uziemionych. Niebawem tylko trzy

Aleksander Domański 17 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5