Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Ograniczyliśmy skalę odejść ze spółki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Ograniczyliśmy skalę odejść ze spółki
fot. Piotr Bożyk
Proces odejść z Polskich Linii Lotniczych LOT dobiega końca. Około 130 pracowników samodzielnie podjęło decyzję o opuszczeniu Spółki lub przejściu na emeryturę. Dla uratowania dodatkowych miejsc pracy, ok 30 pracownikom zaproponowano zachowanie etatów i przejście do innych obszarów.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami przewoźnik miał pożegnać się z trzystoma pracownikami. Na skutek działań optymalizacyjnych możliwe stało się zachowanie około 30 etatów z tej puli. Utworzono bowiem miejsca pracy związane z koordynacją pasażerskiego ruchu tranzytowego na lotnisku. Zajęcie to zaproponowano wybranym członkom personelu pokładowego. Zachowają oni dotychczasowe warunki wynagrodzeń i będą mogli wykorzystać swoje doświadczenie i wiedzę wspierając podróżnych na lotnisku Chopina.

– Pożegnania z naszymi kolegami z LOT-u są przykrą konsekwencją kryzysu, który dotknął branżę lotniczą. Na szczęście doświadczenie i unikalne kompetencje części z nich udało się zachować w naszym zespole, zmniejszając tym samym liczę odejść. Na nowych stanowiskach znacząco podniosą oni jakość usług dla pasażerów transferowych na warszawskim lotnisku – mówi Beata Koncewicz, dyrektor HR LOT-u.

Osoby odchodzące ze spółki będą mogły skorzystać z programu wsparcia opracowanego przez Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi przy współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy. W ramach programu eksperci Spółki przeanalizowali zapotrzebowanie rynku pracy oferując odchodzącym osobom szereg szkoleń w zakresie uniwersalnych kompetencji cenionych przez pracodawców.

W obliczu kryzysu branży lotniczej LOT od początku ratował etaty redukując koszty w innych obszarach, przede wszystkim renegocjując stawki umów leasingowych. Dalszą optymalizację kosztów wymusiły warunki pomocy publicznej, zatwierdzone przez Komisję Europejską oraz niekorzystne prognozy na 2021 rok. Dzięki wypracowanym oszczędnościom wymiar zwolnień był relatywnie niewielki, a sam proces od początku realizowany jest na warunkach możliwie najkorzystniejszych finansowo dla pracowników, z uwzględnieniem korzystniejszego naliczania odpraw.

Branżowi eksperci systematycznie obniżają prognozy dotyczące odbudowy rynku lotniczego po kryzysie. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) obniżyło szacunki dotyczące ruchu pasażerskiego na ten rok. Z prognozowanych jeszcze w grudniu 51 proc., obecnie branża ma szansę osiągnąć 33-38 proc. wolumenów z 2019 roku. Według IATA w samym 2020 r. zatrudnienie w branży lotniczej zmniejszyło się o 35 proc. W LOT oraz w ramach powiązanych Spółek serwisowo-obsługowych zatrudnienie znajduje ok. 8 tysięcy osób.

Ostatnie miesiące przyniosły znaczące redukcje zatrudnienia w całym sektorze lotniczym. Pod koniec września Lufthansa zdecydowała się na wdrożenie trzeciego już programu restrukturyzacyjnego, a zaplanowane wcześniej zwolnienie 22 tys. pracowników uznano za niewystarczające.

Amerykańskie linie United zwolnią ponad 16 tys. pracowników, zaś Emirates ponad 30 tys. osób. Bliższy Polsce Finnair zapowiedział redukcję ponad 700 etatów. Znaczące zmniejszenie zatrudnienia dotknęło także Boeinga i Airbusa.

W kwietniu IATA szacowała, że w roku 2020 same linie lotnicze stracą 314 mld USD przychodów, ale kwota ta wzrosła już do ok. 500 mld USD. Wg ACI o 36 mld USD zmniejszą się przychody portów lotniczych. IATA szacuje, że w efekcie pandemii COVID-19 w lotnictwie oraz sektorach powiązanych, w tym w turystyce, pracę może stracić nawet 25 mln osób.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

inf. pras. 17 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

inf. pras. 17 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5