Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koronawirus. IATA: Pracę w lotnictwie może stracić 25 mln ludzi


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-04-08 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koronawirus. IATA: Pracę w lotnictwie może stracić 25 mln ludzi
fot. Unsplash
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wskazuje, że około 25 mln miejsc pracy jest zagrożonych likwidacją. Popyt na podróże lotnicze wciąż spada w związku z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa.
Jak pisze IATA w swojej nowej analizie, zarobki około 65,5 mln ludzi na całym świecie są uzależnione od przemysłu lotniczego, w tym sektora turystycznego. 2,7 mln miejsc pracy znajduje się w liniach lotniczych. W scenariuszu IATA, według którego sytuacja ograniczonego transportu lotniczego potrwa jeszcze około trzech miesięcy, zlikwidowanych może zostać 11,2 mln miejsc pracy w regionie Azji i Pacyfiku – to najwyższy wskaźnik; 5,6 mln w Europie; 2,9 mln w Ameryce Łacińskiej; 2 mln w Afryce oraz niespełna milion na Bliskim Wschodzie.

Ten sam scenariusz zakłada, że linie lotnicze odnotują spadek rocznych przychodów pasażerów o 252 mld dolarów (-44 proc. rok do roku) w 2020 roku, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Drugi kwartał jest najbardziej krytyczny, ponieważ popyt spadł o 70 proc. w najgorszym momencie.

Przewoźnicy apelują do rządów swoich państw o zapewnienie im natychmiastowej pomocy finansowej w celu utrzymania rentowności i zachowania płynności. Linie lotnicze chcą być gotowe na powrót zainteresowania lataniem po kryzysie wywołanym pandemią. IATA wzywała władze państw do szybkiej pomocy przewoźnikom, w szczególności udzielenia wsparcia finansowego, pożyczek czy gwarancji kredytowych oraz zapewnienia ulg podatkowych.

„Nie ma słów, które oddałyby niszczący wpływ COVID-19 na przemysł lotniczy. Straty finansowe odczuje 25 mln osób, pracujących na stanowiskach zależnych od linii lotniczych. Przewoźnicy muszą być rentownymi przedsiębiorstwami, aby mogły właściwie funkcjonować po opanowaniu pandemii” – napisał w komunikacie Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA. Materialne wsparcie to jednak nie wszystko, przemysł będzie potrzebował także starannego planowania i koordynacji, by przywrócić linie do życia po kryzysie.

Jak dodał de Juniac, branża nigdy wcześniej nie była „zamknięta” na taką skalę, nie ma więc podobnych doświadczeń w przywracaniu jej do normalności. „Będziemy potrzebować dodatkowych funduszy na licencje i certyfikaty, które wygasły. Będziemy musieli dostosować operacje i procesy, aby uniknąć reinfekcji za pośrednictwem importu. Musimy znaleźć przewidywalne i skuteczne podejście do zarządzania ograniczeniami podróży, które trzeba znieść przed powrotem do pracy. To tylko niektóre z głównych zadań, które przed nami stoją. Aby odnieść sukces, przemysł i rząd muszą być dostosowane i współpracować ze sobą” – napisał dyrektor generalny IATA.

Zrzeszenie podkreśla, że aktywnie działa już teraz i przeprowadza szereg wirtualnych spotkań z rządowymi i regionalnymi stronami branży lotniczej. „Nie spodziewamy się, że branża, którą uruchomimy, będzie taka jak przed kryzysem. Jednak linie lotnicze nadal będą łączyć świat, i zrobią to za pomocą różnych modeli biznesowych. Musimy szybko zająć się tą pracą. Nie chcemy powtarzać błędów popełnionych po 11 września, kiedy wiele nowych procesów zostało narzuconych w nieskoordynowany sposób. Skończyło się to bałaganem, który rozwiązujemy do dziś. 25 mln osób, których zatrudnienie zagrożone jest przez kryzys, będzie zależeć od skutecznego ponownego uruchomienia branży” – podkreślił Alexandre de Juniac.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qantas wróci szybciej na krajowe trasy, ale A380 i B747 poczekają nawet rok

Pasażer i linie lotnicze

Qantas wróci szybciej na krajowe trasy, ale A380 i B747 poczekają nawet rok

Rafał Dybiński 08 kwietnia 2020

Lufthansa: To koniec Germanwings. Grupa wycofa 40 samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: To koniec Germanwings. Grupa wycofa 40 samolotów

Rafał Dybiński, Emilia Derewienko 08 kwietnia 2020

Wierzyciele zaskarżyli plan naprawczy Condora

Pasażer i linie lotnicze

Wierzyciele zaskarżyli plan naprawczy Condora

Rafał Dybiński 08 kwietnia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5