Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-12-18 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
LOT, Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340
fot. Mick Planespotter
Obecnie aż pięć samolotów LOT nie wozi pasażerów. Boeing B787-8 SP-LRB znajduje się w Abu Zabi na przeglądzie technicznym i niedługo wróci do kraju. Pozostałe braki uzupełniają dodatkowe Airbusy A340 – ostatnio jeden został wypożyczony od Hi Fly.
Ciężka sytuacja przewoźników lotniczych związana z silnikami Rolls-Royce’a trwa już od wielu miesięcy i ma charakter globalny – trudności sprawiają zużywające się szybciej niż zakładał producent łopatki silnika. Jeszcze na początku tego roku liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało.

W tym momencie ze względu na naprawę silników Rolls-Royce Trent 1000 wyłączone z operacji są cztery z 15 Boeingów 787 Dreamliner (SP-LRC, SP-LRE, SP-LSE, SP-LSF). Będą one sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń. – Pozostałe 11 samolotów, w tym jeden Boeing 787-8 (SP-LRB), który przechodzi zaplanowany przegląd techniczny w Abu Zabi, są zaplanowane do obsługi siatki połączeń LOT-u. W miejsce maszyn wyłączonych z operacji LOT wyleasingował w formule ACMI trzy Airbusy A340-300. Dzięki wynajęciu dodatkowych maszyn, uziemienie części floty Boeing 787 Dreamliner nie wpłynie na rozkład lotów – wyjaśnia Michał Czernicki, rzecznik prasowy PLL LOT. Wczoraj o rekordowej liczbie uziemionych samolotów informowała Gazeta Prawna.

Nowością jest pojawienie się we flocie LOT na okres do 24 grudnia dodatkowego samolotu Airbus A340-300 (nr reg. 9H-SUN) wypożyczonego od HiFly. Od kilku miesięcy dla LOT latają także A340 (OO-ABE, OO-ABD) pozyskane od Air Belgium. Maszyny te zostały wyleasingowane w oparciu o umowę ACMI, która kończy się 24 grudnia, ale zapewne zostanie przedłużone.

SP-LRB to trzeci samolot LOT-u, który przechodzi przegląd w bazie Etihad Airways. Samoloty B787 takie kompleksowe weryfikacje przechodzą co trzy lata. Standardowo przegląd trwa 10-12 dni, a ten rozpoczął się 11 grudnia – maszyna powinna więc na dniach wrócić do Polski. W Abu Zabi jeszcze niedawno przez kilka dni był SP-LRD, ale wrócił już do kraju.

– Wszystkie samoloty realizujące operacje w ramach naszej siatki połączeń spełniają najwyższe standardy dot. bezpieczeństwa i komfortu. Zastępcze maszyny umożliwiają nam realizację rozkładu lotów zgodnie z planem – przypomina Czernicki.

Air Belgium to belgijskie linie lotnicze z siedzibą w Mont-Saint-Guibert i główną bazą lotnisku Bruksela-Charleroi. Flota Air Belgium składa się z czterech Airbusów A340-300, których wiek wynosi 11 lat. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów.

Hi Fly to portugalska firma działająca w oparciu o samoloty wyprodukowane przy Airbusa. Ma w swojej ofercie także modele A330s i A340. Specjalizuje się w leasingu maszyn wraz z załogą przy jednoczesnym zapewnieniu ich utrzymania oraz ubezpieczenia (wet lease). Ostatnio zapowiedziała wycofanie A340 z oferty w ciągu najbliższych trzech lat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Więcej lotów do Ostrawy i Chicago

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Więcej lotów do Ostrawy i Chicago

Aleksander Domański 17 grudnia 2019

LOT: SP-LRB i SP-LRD poleciały na przegląd do Emiratów

Pasażer i linie lotnicze

LOT: SP-LRB i SP-LRD poleciały na przegląd do Emiratów

Piotr Bożyk 14 grudnia 2019

Trzecie z rzędu zwycięstwo LOT w rankingu Global Traveler

Pasażer i linie lotnicze

Trzecie z rzędu zwycięstwo LOT w rankingu Global Traveler

inf. pras. oprac. ad 12 grudnia 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5