Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lion Air chcę renegocjować umowę z Boeingiem na dostawy MAX-ów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-08-16 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lion Air chcę renegocjować umowę z Boeingiem na dostawy MAX-ów
fot. Lion Air
Niszkokosztowa linia z Indonezji „pilnie potrzebuje” wznowienia dostaw ze strony Boeinga, jeżeli chce utrzymać swoje tempo rozwoju – powiedział agencji Reuters współzałożyciel linii Rusdi Kirana. Warunkiem jest oczywiście koniec uziemienia maszyn oraz renegocjacja umowy.
Jeszcze w marcu linia groziła zerwaniem kontraktu wartego ponad 21 mld dolarów na dostawy 187 MAX-ów. Teraz przedstawicielka przewoźnika, która w kwietniu tego roku oskarżyła Boeinga o traktowanie jej firmy jak linii z „Trzeciego Świata”, mimo że Lion Air jest jednym z największych klientów producenta, w rozmowie z Reutersem stwierdziła, że kontynuacja dostaw jest uzależniona od warunków, jakie przedstawi jej spółce Beoing. – Jeżeli nas nie zadowolą, to anulujemy umowę – stanowczo postawił sprawę Kirana.

Pod koniec września indonezyjski urząd lotnictwa cywilnego powinien wydać raport o październikowej katastrofie MAX-a latającego w barwach Lion Air. Zginęło wtedy 189 osób. Spodziewana przez praktycznie wszystkich treść tego raportu będzie dla przewoźnika kolejnym argumentem negocjacyjnym.

Jak jednak widać, linia rozumie, że potrzebuje kolejnych maszyn, by dalej się rozwijać na rosnącym w szalonym tempie rynku. Problem w tym, że w zasadzie w grę wchodzi tylko dwóch producentów – Boeing, który cały czas nie potrafi doprowadzić do zniesienia zakazów lotów dla MAX-ów, oraz Airbus, który bardzo duże opóźnienia w dostawach. Lion Air nie ma więc szerokiego wyboru i zdaje sobie sprawę, że najlepiej będzie dojść do jakiegoś kompromisu z Boeingiem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2019

Co mówią czarne skrzynki Ethiopian Airlines? Czekając na raport

Biznes i przemysł

Co mówią czarne skrzynki Ethiopian Airlines? Czekając na raport

Emilia Derewienko 21 marca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5