Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-07-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linia Lion Air odebrała pierwszego airbusa A330neo
Fot. Airbus Media
Linia Lion Air odebrała w weekend pierwszego airbusa A330-900neo. Przewoźnik jest pierwszym w regionie Azji i Pacyfiku i szóstym na świecie, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330.
Pierwszy A330neo w rejonie Azji i Pacyfiku

A330-900neo numer jeden dla indonezyjskiej linii, to samolot o oznaczeniu MSN 1926, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji PK-LEI. Maszyna jest leasingowana od singapurskiej firmy BOC Aviation. A330neo Lion Air zabierze na pokład 436 pasażerów w konfiguracji jednej ekonomicznej klasy podróży (3-3-3). A330neo będzie wykorzystywany przez Lion Air do regularnych lotów dalekodystansowych z Indonezji. Obejmują one także rejsy pielgrzymkowe z takich miast jak Makasar, Balikpapan czy Surabaja do Dżuddy i Medyny w Arabii Saudyjskiej. Czas lotu dla takich tras wynosi około 12 godzin, a dotychczas były one wykonywane boeingami B747-400.

Flota indonezyjskiej linii Lion Air składa się obecnie ze  116 samolotów: trzech airbusów A330-300, jednego A330neo, 38 boeingów B737-800, 64 B737-900 oraz 10 B737 MAX 8. Lion oczekuje na dostawę 248 samolotów: trzech airbusów A330-300, dziewięciu A330-900neo, czterech B737-800, 189 B737 MAX 8/9 oraz 50 B737 MAX 10.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejsza zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km).

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe samoloty Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1738 samoloty, z czego 1456 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1019) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekują 282 samoloty A330, w tym cztery w wersji cargo oraz pięć wojskowych. Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Co mówią czarne skrzynki Ethiopian Airlines? Czekając na raport

Biznes i przemysł

Co mówią czarne skrzynki Ethiopian Airlines? Czekając na raport

Emilia Derewienko 21 marca 2019

Boeing w tarapatach. Już wart dziesiątki miliardów mniej

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Już wart dziesiątki miliardów mniej

Aleksander Domański 13 marca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5