Łotewski airBaltic powitał w sobotę (31 grudnia) w Rydze swojego 39. airbusa A220-300 o rejestracji YL-ABM. Kolejna maszyna to kontynuacja zaplanowanych dostawy na ubiegły rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
39. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55191 i rejestracji YL-ABM, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i siódmy z ośmiu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w ubiegłym roku.
Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów. Do końca 2022 r. linia miała posiadać 40 sztuk tych maszyn w swojej flocie, której obecnie znajduje się już 39 maszyn A220. Ze względów operacyjnych ostatni z zaplanowanych na 2022 r. do dostawy A220 pojawi w ciągu najbliższych tygodni. Ogólnie przewoźnik oczekuje na dostawę 11 airbusów A220. Dostawy z obecnego zamówienia mają zakończyć się na początku 2025 r., a na obecny rok przewoźnik planuje dostawę pięciu maszyn.
Od 2022 r. tylko A220
Od maja 2020 r. airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te odeszły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 r. Miało to na celu uproszczenie operacji oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.
Ponad 17 mln euro zysku w Q3 i wzrost przychodów w airBaltic
Przychody airBaltic w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku osiągnęły poziom 362,5 mln euro. To o 172 proc. więcej aniżeli w tym samym okresie 2021 roku. Wówczas przychody przewoźnika z Łotwy osiągnęły pułap 133,3 mln euro.
Linie airBaltic obsłużyły od stycznia do końca października w sumie 2,4 mln pasażerów. Liczba podróżnych wzrosła w ten sposób rok do roku o 133 proc. Więcej informacji w naszym artykule
tutaj.
Drugi na świecie największy użytkownik A220
Airbus świętował w lipcu 2022 r. dostawę
220. samolotu A220 dokładnie sześć lat po jego wejściu do służby. Do tej pory A220 przewiozły na pokładach 70 milionów pasażerów na ponad 800 obsługiwanych trasach. Do końca listopada br. zamówiono już 794 maszyny A220: 96 A220-100 oraz 698 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 238 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 182 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (59), airBaltic (39) oraz Swiss (30).