Air France odebrały w piątek (25 listopada) w Tuluzie 20. airbusa A350. Najnowsza maszyna Air France, to samolot posiadający rejestrację F-HTYT oraz numer seryjny MSN578.
Airbus został przebazowany z Tuluzy do Paryża (CDG), a w swój pierwszy rejs z lotniska de Gaulla'e poleci w nadchodzącym tygodniu. Maszyna otrzymała imię Angers. To miasta i gmina w zachodniej Francji leżące przy ujściu rzeki Maine do Loary, w regionie Kraju Loary, w departamencie Maine i Loara.
Linia Air France zamówiła 28 airbusów A350-900 w czerwcu 2013 r. podczas Paris Air Show z opcją na 20 dodatkowych samolotów, z czego przewoźnik wykorzystał 10 opcji. A350 zastąpią istniejącą flotę dalekodystansową jak airbusy A330-200 czy wycofane już A340-300 i B747-400, natomiast reszta maszyn pozwoli rozbudować flotę dalekodystansową przewoźnika.
Kabina A350 AF z nowym produktem w każdej klasieA350 Air France zabierają na pokład 324 pasażerów w trzyklasowej konfiguracji pokładu: 34 w klasie biznes (1-2-1), 24 w ekonomicznej premium (2-4-2) oraz 266 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Na pokładzie na pasażerów czeka nowy wystrój kabiny Airspace by Airbus, Wi-Fi z trzema planami: darmowym "Message" i płatnymi "Surf" i "Stream" oraz najnowszy system IFE firmy Panasonic z ponad 1400 godzinami rozrywki pokładowej.
Airbus A350 zapewnia pasażerom lepsze warunki podróży poprzez większą przestrzeń i ciszę dzięki zmniejszonemu poziomowi hałasu, wysokim sufitom oraz oświetleniu LED, które można konfigurować w zależności od potrzeb i pory dnia. Pasażerowie mają także większy komfort dzięki wyższemu poziomowi wilgotności, a ciśnienie w kabinie A350 jest równe wysokości zaledwie 6000 stóp (1820 m). Latanie najnowocześniejszym samolotem Airbusa przynosi także korzyści dla środowiska, ponieważ 25-30 proc. niższe zużycie paliwa przekłada się na zmniejszoną emisję CO2.
Flota Air FranceObecnie flota przewoźnika składa się z 210 samolotów: 14 airbusów A220-300, 10 A318, 21 A319, 39 A320, 18 A321, 15 A330-200,
20 A350-900, 18 boeingów B777-200ER, 43 B777-300ER, dwóch B777F oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 68 airbusów: 18 airbusów A350-900, czterech A350F oraz 46 A220-300.
A350 – najnowocześniejszy w rodzinie AirbusA350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 919 samolotów A350, w tym na 739 maszyn w wersji A350-900, 149 A350-1000 oraz 31 A350F. Do tej pory dostarczono 504 A350: 437 A350-900 oraz 67 A350-1000.