Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Linia Air France odebrała pierwszego A350-900


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-28 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Fot. Air France
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Linia Air France odebrała pierwszego A350-900
Jako trzecia w Europie linia Air France (AF) odebrała wczoraj (27 września) A350-900 (F-HTYA), który jest samolotem numer jeden tego typu we flocie. Po ceremonii przekazania maszyny w Tuluzie, gdzie nadano mu nazwę miasta Tuluza, samolot odleciał na paryskie lotnisko de Gaulle'a, gdzie w najbliższych dniach nastąpi jego uroczyste powitanie, a także inauguracja na pierwszych trasach dalekodystansowych.
Linia Air France zamówiła 28 airbusów w czerwcu 2013 r. podczas Paris Air Show z opcją na 20 dodatkowych samolotów. Pierwsze 15 samolotów zastąpi istniejącą flotę dalekodystansową jak airbusy A330-200 i A340-300, natomiast reszta maszyn pozwoli rozbudować flotę dalekodystansową przewoźnika. Według najnowszego harmonogramu dostaw pięć airbusów A350-900 dotrze do linii w tym roku, a na 2020 r. zaplanowano dostawy 10 takich maszyn. Początkowo zamówienie zawierało także dostawy A350 dla KLM, jednak w tym roku koncern zdecydował, że Air France będzie jednym użytkownikiem A350-900, a KLM przejmie sześć Dreamlinerów dla AF.

Kabina A350 AF z nowym produktem w każdej klasie

Nowe samoloty Air France zabiorą na pokład 324 pasażerów w trzyklasowej konfiguracji pokładu: 34 w klasie biznes (1-2-1), 24 w ekonomicznej premium (2-4-2) oraz 266 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Na pokładzie na pasażerów będzie czekać nowy wystrój kabiny Airspace by Airbus, Wi-Fi z trzema planami: darmowym "Message" i płatnymi "Surf" i "Stream" oraz najnowszy system IFE firmy Panasonic z ponad 1400 godzinami rozrywki pokładowej.

Według linii już sam Airbus A350 zapewni pasażerom lepsze warunki podróży poprzez większą przestrzeń i ciszę dzięki zmniejszonemu poziomowi hałasu, wysokim sufitom oraz oświetleniu LED, które można konfigurować w zależności od potrzeb i pory dnia. Pasażerowie będą mieli także większy komfort dzięki wyższemu poziomowi wilgotności, a ciśnienie w kabinie A350 będzie równe wysokości zaledwie 6000 stóp (1820 m). Latanie najnowocześniejszym samolotem Airbusa przyniesie także korzyści dla środowiska, ponieważ 25-30 proc. niższe zużycie paliwa przełoży się na zmniejszoną emisję CO2.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 223 samolotów: 18 airbusów A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330, czterech A340-300, jednego A350-900, 10 A380, 70 boeingów B777-200/300ER oraz dziewięciu B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów szerokokadłubowych: trzech boeingów B787-9 oraz 27 airbusów A350-900, a także 60 wąskokadłubowych airbusów A220-300.

Gdzie polecą najnowsze samoloty AF?

A350 Air France pojawią się początkowo na następujących trasach dalekodystansowych do:
  • Abidżanu (Wybrzeże Kości Słoniowej): 7.10 - 8.12.2019 r. oraz od 10.02.2020r. do końca sezonu letniego 2020
  • Bamako (Mali): 7.10 - 8.12.2019 r. oraz od 10.02.2020r. do końca sezonu letniego 2020
  • Toronto (Kanada): od 27.10.2019 r.
  • Kairu (Egipt): od 9.12.2019 r.
  • Seulu (Korea Południowa): od 9.12.2019 r.
  • Bangkoku (Tajlandia): przez cały sezon letni 2020
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie Airbusa

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350, w tym na 783 maszyny w wersji A350-900 i 180 A350-1000. Do tej pory zostało dostarczonych 315 A350: 278 A350-900 oraz 27 A350-1000 (stan na 1.09.2019).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France formalnie przejmuje zamówienie A350 KLM-u

Pasażer i linie lotnicze

Air France formalnie przejmuje zamówienie A350 KLM-u

Piotr Bożyk 13 września 2019

Aigle Azur: Kto przejmie sloty na Orly?

Biznes i przemysł

Aigle Azur: Kto przejmie sloty na Orly?

Aleksander Domański 12 września 2019

Aigle Azur zawiesza wszystkie swoje loty

Biznes i przemysł

Aigle Azur zawiesza wszystkie swoje loty

Aleksander Domański 06 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5