Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Latający samochód PAL-V z certyfikacją EASA. „Ponad 10 lat analiz, danych i testów"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Latający samochód PAL-V z certyfikacją EASA. „Ponad 10 lat analiz, danych i testów"
fot. Pal-V
Latający samochód PAL-V stał się pierwszym na świecie, który uzyskał certyfikację EASA. Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego podjęła decyzję na podstawie wyników z testów, które trwały aż 10 lat.
Pierwsze uzgodnienia PAL-V z EASA, dotyczące użycia wiropłatów CS-22, miały miejsce w 2009 roku. To był punkt wyjścia podstaw przyszłej certyfikacji. Pełna lista obejmowała 1500 kryteriów do spełnienia, a jej ostateczna wersja została opublikowana w minionym tygodniu. Certyfikat EASA jest ważny w Europie oraz akceptowany przez 80 proc. światowych rynków, w tym w Stanach Zjednoczonych oraz Chinach.

– Trudne jest wprowadzenie latającego samochodu na rynek. Zajmuje to co najmniej 10 lat – podkreślił raz jeszcze Robert Dingemanse, prezes PAL-V. – Chociaż jesteśmy doświadczonymi przedsiębiorcami, nauczyliśmy się, że w lotnictwie wszystko jest wykładniczo surowsze. Oprócz statku powietrznego, wszystkie aspekty organizacji, w tym dostawcy i strony obsługowe, muszą być certyfikowane – dodał Dingemanse.

– Mieliśmy zaszczyt współpracować z najlepszymi ekspertami EASA. Ich wysokie standardy bezpieczeństwa pozwalają na profesjonalne wykorzystanie naszego produktu – zaznaczył Mike Stekelenburg, dyrektor technologiczny. Od samego początku budowaliśmy go zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ta strategia zapewnia najszybszą drogę na rynek – dodał Stekelenburg.

– Ponad 10 lat analiz, danych testowych, testów w locie i testów jazdy doprowadziło do osiągnięcia tego ważnego kamienia milowego. Trudno jest pojąć ilość pracy wymaganej do certyfikacji samolotu. Jesteśmy z tego dumni – podsumował Cees Borsboom, szef działu PAL-V Airworthiness.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Transportowa rewolucja w Korei Południowej. Latające taksówki od 2025 r.

Prawo i polityka

Transportowa rewolucja w Korei Południowej. Latające taksówki od 2025 r.

Aleksander Domański 17 października 2019

Wystartował niemiecki podniebny pogromca taksówek Lilium

Biznes i przemysł

Wystartował niemiecki podniebny pogromca taksówek Lilium

Tomasz Śniedziewski 19 maja 2019

Uber i Airbus pracują nad latającymi autami na japoński rynek

Biznes i przemysł

Uber i Airbus pracują nad latającymi autami na japoński rynek

Aleksander Domański 24 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5