Partner serwisu
Prawo i polityka

Transportowa rewolucja w Korei Południowej. Latające taksówki od 2025 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Transportowa rewolucja w Korei Południowej. Latające taksówki od 2025 r.
fot. Bell Helicopter
Korea Płd. ogłosiła plan przyśpieszenia wdrażania pojazdów autonomicznych, elektrycznych i latających. Lokalne firmy mają zainwestować w tym celu ok. 60 bln wonów (50 mld dolarów), a rząd przeznaczyć 2,2 bln wonów na infrastrukturę i badania – podaje PAP za agencją Bloomberga.

Prezydent Korei Południowej Mun Dze In liczy, że inwestycje stworzą miejsca pracy i pomogą spowalniającej gospodarce kraju. Oparty w dużej mierze na eksporcie model ekonomiczny państwa dotkliwie odczuwa ostatnie napięcia w handlu międzynarodowym. Mają one na tyle duży wpływ na gospodarkę, że Bank centralny Korei Południowej ostrzegł, że wzrost gospodarczy w tym roku będzie niższy, niż prognozowano. 

Założenie rewolucji


W ramach szeroko zakrojonego planu promowania „transportu przyszłości" Korea Płd. rozważa rozszerzenie ulg podatkowych dla nabywców aut elektrycznych i zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, a także obniżenie cen wodoru o połowę do 2030 r. – wynika ze wspólnego oświadczenia koreańskich ministrów. Władze Korei Płd. przewidują, że do właśnie do tego roku samochody elektryczne i wodorowe stanowić będą 33 proc. lokalnej sprzedaży pojazdów (w 2019 r. to ok. 2,6 proc.). Dla porównania źródło Bloomberga wskazało, że ChRL do 2030 r. chciałaby, by auta elektryczne, hybrydy plug-in i auta wodorowe odpowiadały za 40 proc. wolumenu sprzedaży w kraju.

Rząd Korei Płd. chce także zachęcać operatorów autobusów i ciężarówek do przechodzenia na tzw. pojazdy nowej energii (NEV). Ma się do tego przyczynić rozbudowa sieci stacji ładowania z 5,4 tys. do 15 tys. punktów do 2030 r. Stacji wodorowych ma być 660 – obecnie działa zaledwie nieco ponad 30.  

Latające taksówki od 2025 r.

W kwestii pojazdów autonomicznych rząd planuje do 2024 r. wprowadzić prawne regulacje umożliwiające jazdę samochodów bez kierowców po drogach publicznych. Ma to pozwolić na przyspieszenie komercyjnego wprowadzenia w pełni autonomicznych pojazdów o trzy lata  – do 2027 r. Od 2023 r. trwać zaś mają prace nad zasadami bezpieczeństwa i siecią szlaków powietrznych dla latających taksówek, tak by ich komercyjne usługi rozpoczęły się w 2025 r.

Grupa Hyundai Motor ogłosiła, że do 2025 r. zainwestuje w technologię autonomicznej jazdy 41 bln wonów i rozpocząć jej wdrażanie już w pojazdach, które trafią na rynek w 2021 r. Ponadto koncern chce do 2025 r. uwzględnić w swojej ofercie 23 różne modele elektryczne. W ubiegłym miesiącu Hyundai powołał spółkę joint venture z firmą Aptiv, której celem jest rozpoczęcie usług samojezdnych taksówek w 2022 r. Producent pracuje też nad własnym projektem miejskiej mobilności powietrznej – przypomniał Bloomberg.

Producent stworzył spółkę Urban Air Mobility (UAM) i powołał na stanowisko jej szefa Jaiwon Shin, który wcześniej pracował w NASA. Jego zadaniem będzie „opracować inteligentne produkty mobilności w branży lotniczej” – czytamy w informacji prasowej firmy. 

– Przez 30 lat pracowałem w NASA nad badaniami i rozwojem lotnictwa. Jestem bardzo podekscytowany i zaszczycony kształtowania strategii mobilności w powietrzu w Hyundai Motor Group – mówi Shin. – Nasz nowy zespół będzie rozwijał technologie, które sprawią, że nasza firma stanie się siłą napędową miejskiej mobilności w transporcie lotniczym. Ocenia się, że ten rynek ma urosnąć w ciągu najbliższych dwudziestu lat do kwoty 1,5 bln dolarów – dodaje szef UAM.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

EVE. Oto przyszłość transportu w miastach (wizualizacje)

Biznes i przemysł

EVE. Oto przyszłość transportu w miastach (wizualizacje)

Łukasz Malinowski 23 marca 2023

Flapper. Firma Polaka pozyskuje 6 mln EUR na rozwój latających taksówek

Biznes i przemysł

Nowy kapitał dla Lilium z giełdy USA. Latające taksówki od 2024 roku?

Biznes i przemysł

Wystartował niemiecki podniebny pogromca taksówek Lilium

Biznes i przemysł

Zobacz również:

EVE. Oto przyszłość transportu w miastach (wizualizacje)

Biznes i przemysł

EVE. Oto przyszłość transportu w miastach (wizualizacje)

Łukasz Malinowski 23 marca 2023

Flapper. Firma Polaka pozyskuje 6 mln EUR na rozwój latających taksówek

Biznes i przemysł

Nowy kapitał dla Lilium z giełdy USA. Latające taksówki od 2024 roku?

Biznes i przemysł

Wystartował niemiecki podniebny pogromca taksówek Lilium

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5