Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Korean Air Lines podpiszą umowę na 33 airbusy z rodziny A350

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Korean Air Lines podpiszą umowę na 33 airbusy z rodziny A350
Fot. Airbus Media
Korean Air Linie wkrótce podpiszą umowę z Airbusem na zakup 33 samolotów z rodziny A350 - poinformował wczoraj (21 marca) koreański przewoźnik w oficjalnym komunikacie. Wartość umowy, która obejmuje maszyny A350-900 i A350-1000, wynosi 13,7 mld dolarów amerykańskich.

Zamówienie na 33 samoloty z rodziny A350 będzie obejmować sześć A350-900 oraz 27 większych A350-1000. Dostawy nowych samolotów planowane są na lata 2026-2031.

Przyszła umowa uzupełni plany długoterminowe dotyczące floty przewoźnika, który stopniowo wycofuje starsze samoloty. Zakup ekologicznych A350 jest nie tylko zgodny z wysiłkami linii na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale jest również postrzegany jako przygotowanie do integracji z linią Asiana Airlines. Tu warto dodać, że linie Asiana posiadają już w swojej flocie 15 airbusów A350-900.

Według zapowiedzi linia będą nadal traktować priorytetowo modernizację floty i redukcję emisji dwutlenku węgla poprzez eksploatację nowych samolotów i inne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W sumie przewoźnik czeka na dostawy 127 samolotów nowej generacji.

Flota Koreana

Flota Korean Air Lines składa się obecnie ze 160 samolotów: 10 airbusów A220-300, dziewięciu A321neo, pięciu A330-200, 20 A330-300, 10 A380, 18 boeingów z rodziny B737NG, pięc B737 MAX 8, cztery B747-400F, siedmiu B747-8F, dziewięciu B747-8I, ośmiu B777-200, czterech B777-300, 25 B777-300ER, jednego B787-8 oraz 13 B787-9 Dreamliner.

Korean oczekuje na dostawę 127 samolotów: 41 airbusów A321neo, sześciu A350-900, 27 A350-1000, 25 boeingów B737 MAX 8, ośmiu B787-9 oraz 20 B787-10 Dreamliner.

A350-1000

A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.

Do końca lutego 2024 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1239 samolotów A350: 917 A350-900, 272 A350-1000 oraz 50 maszyn A350F. Do 1 marca br. francuski producent dostarczył 587 maszyn 40 liniom lotniczym: 505 A350-900 oraz 82 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (63), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (48). Warto także dodać, że w zeszłym roku zamówienia w programie w końcu przekroczyły 1000 samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Mateusz Kieruzal 21 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Rafał Dybiński 27 stycznia 2023

Korean Air odebrał pierwszego A321neo z pełną klasą biznes

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air rzucają rękawice PLL LOT na trasie Seul - Budapeszt

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Mateusz Kieruzal 21 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki Korean Air w Europie, w tym Praga

Rafał Dybiński 27 stycznia 2023

Korean Air odebrał pierwszego A321neo z pełną klasą biznes

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air rzucają rękawice PLL LOT na trasie Seul - Budapeszt

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5