Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

KLM wycofa flotę B747 wcześniej niż planowano. Wszystko przez COVID-19


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-03-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KLM wycofa flotę B747 wcześniej niż planowano. Wszystko przez COVID-19
fot Piotr Bożyk
Z najnowszych informacji prasowych wynika, że KLM Royal Dutch Airlines przyspieszy wycofanie floty boeingów B747. Samoloty mają odejść z floty pod koniec marca tego roku. Pierwotnym planem, o którym przewoźnik informował w czerwcu zeszłego roku, było wycofanie wszystkich B747 w pierwszych tygodniach 2021 r.
Z końcem marca odejdzie Queen of the Skies w barwach KLM

Decyzja o wcześniejszym wycofaniu Boeingów B747 podyktowana jest uziemieniem floty tych samolotów KLM spowodowanego pandemią koronawirusa (COVID-19). KLM jest jednym z najstarszych użytkowników B747 na świecie. Pierwsza dostawa B747-100 nastąpiła w 1971 r. Do tej pory przez flotę linii przewinęło się 46 samolotów tego typu od B747-100 po B747-400. Obecnie we flocie linii znajduje się jeszcce 10 B747: trzy B747-400ERF (cargo), dwa B747-400 oraz pięć B747-400M (Combi). B747-400 Combi to raczej wyjątkowa część floty KLM. To jedyny samolot pasażerski na świecie, który na jednym pokładzie przewozi zarówno pasażerów, jak i ładunek cargo.

Samoloty B747 KLM-u były sukcesywnie zastępowane przez boeingi B777-300ER, a także przez B787-9 oraz największe Dreamlinery B787-10.

Kultowa rodzina JumboJetów

Do końca 2019 r. cała rodzina B747 wylatała prawie 131,5 miliardów kilometrów i przewiozła prawie 6,5 mld pasażerów, czyli około 84 proc. ludzkiej populacji (dane Boeinga). Amerykański producent wyprodukował Jumbo Jety w łącznie kilkunastu różnych wariantach, w tym czterech głównych: -100, -200, -300, -400 i -8. Najpopularniejszy był ten ostatni. Dostarczono ponad 440 B747-400, a licząc razem ze zbudowanymi na jego bazie wariantami o wydłużonym zasięgu (ER) i cargo (F, ERF) – ponad 700 sztuk. Obecnie Boeing produkuje jeszcze B747 w wersji cargo B747-8F. Przez 50 lat zamówiono 1572 Jumbo Jety, z czego 1555 zostało dostarczonych. Na dostawę czeka jeszcze 19 B747: 17 B747-8F i dwa Air Force One, które zastąpią obecnie używane B747 starszej generacji. Jako ciekawostkę warto dodać, że 747-8 Intercontinental to obecnie najdłuższy samolot pasażerski świata. Boeing odebrał to miano airbusowi A340-600, który jest krótszy o jeden metr.

Więcej na temat Boeingów B747 można przeczytać w naszych artykułach "Czy to już ostatnia dekada pasażerskich boeingów 747? Wszystko na to wskazuje" oraz "50 lat od pierwszego Boeinga B747".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Partnerstwo Air France, KLM, Delta i Virgin Atlantic

Pasażer i linie lotnicze

Partnerstwo Air France, KLM, Delta i Virgin Atlantic

Redakcja 05 lutego 2020

KLM jeszcze bardziej „eko”. Będzie więcej lotów na biopaliwie

Pasażer i linie lotnicze

KLM jeszcze bardziej „eko”. Będzie więcej lotów na biopaliwie

Redakcja 21 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5