Linie lotnicze KLM podjęły decyzję o wprowadzeniu dodatkowych środków i rozwiązań uzupełniających do podjętych wcześniej kroków, w związku z sytuacją na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.
Przewoźnik z Holandii chce pomóc swoim klientom, którzy mają już zakupione bilety, bezproblemowo rozpocząć urlopy, pomimo ciągłych problemów operacyjnych w amsterdamskim porcie, z powodu niedoboru personelu kontroli bezpieczeństwa lotniska. Wprowadzone przez KLM środki obowiązują od ubiegłego piątku 8 lipca do 28 sierpnia 2022 roku.
Działania KLM mają na celu przywrócenie stabilności operacyjnej, zmniejszając w ten sposób presję na przeciążony personel własny i lotniska Schiphol. Obie firmy borykają się z brakiem wystarczającej liczby pracowników.
W terminie do 28 sierpnia KLM będzie anulował każdego dnia od 10 do 20 lotów powrotnych na trasach europejskich.
Sprzedaż pozostałych miejsc na lotach KLM i KLM Cityhopper do europejskich destynacji zostanie mocno ograniczona. Dzięki czemu, pozostaną wolne miejsca dla klientów, którzy są zmuszeni zmienić swoje rezerwacje, po tym jak ich lot zostanie odwołany. Ta decyzja stanowi uzupełnienie istniejącego ograniczenia w sprzedaży biletów, w celu zapewnienia miejsc na lotach tym podróżnym, którzy utracili połączenie z powodu długich kolejek na lotnisku Schiphol. W ten sposób linia stosuje się też do restrykcji nałożonych przez Schiphol co do liczby pasażerów wsiadających lokalnie.
Klienci, których loty zostaną skasowane, zostaną w odpowiednim czasie poinformowani i przepisani na inny lot. W większości przypadków nowy lot odbędzie się tego samego dnia lub w terminie możliwie najbliższym pierwotnej daty podróży. Pasażerowie nie będą musieli w tym celu sami kontaktować się z KLM, ale zostaną poinformowani o szczegółach nowej podróży przez KLM lub biuro podróży, przez które rezerwowali bilety.
W celu odciążenia w pracy i zmniejszenia presji na pracowników obsługi naziemnej, KLM Cityhopper wstrzymuje rezerwacje i przewóz ładunków towarowych na swoich lotach.
Dodatkowo, aby usprawnić załadunek cargo w ładowniach samolotów długodystansowych, wszystkie pojedyncze paczki i worki z pocztą nie będą ładowane luzem, ale umieszczane uprzednio w kontenerach, które następnie będą przewożone przez płytę lotniska i umieszczane w samolocie.
Decyzje dotyczące frachtu lotniczego będą obowiązywać do końca letniego harmonogramu lotów, czyli do 29 października 2022 roku. KLM wyraża przekonanie, że wprowadzenie powyższych środków pozwoli zapewnić płynną obsługę lotów przylatujących i odlatujących z lotniska Schiphol w nadchodzących tygodniach. Jednocześnie przewoźnik potwierdza, że środki te mają charakter tymczasowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.