Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

KLM podejmuje walkę z hałasem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KLM

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
KLM podejmuje walkę z hałasem
fot. Piotr Bożyk
KLM chce zainwestować w ciche samoloty, dostosować rozkład lotów i wprowadzić nowe procedury operacyjne, aby wypełnić cele rządowe i zmniejszyć emisję hałasu w Holandii o 20% w ciągu dnia i o 15% w nocy.

Królestwo Niderlandów wypowiada wojnę hałasowi. Rząd wystosował nowe cele dotyczące obniżenia poziomu hałasu o 20% w ciągu dnia i o 15% w nocy, które zakładają jak najszybsze ograniczenie liczby lotów. W odpowiedzi, Grupa KLM przedstawiła swój alternatywny plan działania, który gwarantuje, że cel dotyczący pory nocnej zostanie osiągnięty już w 2024 roku, a pory dziennej – za trzy lata, przy zastosowaniu innych metod niż redukcja lotów. Linia chce zainwestować od 6 do 7 miliardów euro w cichsze samoloty, wdrożyć inteligentne procedury lotu, które znacząco obniżą poziom hałasu, a także dostosować rozkłady lotów tak, aby najcichsze samoloty były wykorzystywane do startów i lądowań w nocy. KLM zakłada, że cel dotyczący emisji hałasu przy lotach nocnych zostanie osiągnięty od 2024 roku, a cel dotyczący lotów w ciągu dnia - za trzy lata. Ponadto długofalowa strategia ma przyczynić się do dalszego spadku hałasu w kolejnych latach, znacznie poniżej poziomu zaproponowanego przez rząd.



Niderlandy stoją w obliczu coraz poważniejszych wyzwań środowiskowych. W związku z tym Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej wyznaczyło nowe cele w zakresie hałasu. Rządowy plan zakłada jak najszybszą redukcję hałasu (o 20% w ciągu dnia i o 15% w nocy) poprzez drastyczne ograniczenie liczby lotów. Według KLM plan w obecnym kształcie ma wiele braków, ponieważ m.in. nie bierze pod uwagę możliwości inwestycji i usprawnień, ani różnic pomiędzy stosowaniem starszych i nowszych modeli samolotów, co ma odzwierciedlenie w emisji hałasu. W związku z tym, linia zaproponowała własną strategię, która zakłada długofalowe, trzytorowe podejście:

Po pierwsze, w nadchodzących latach KLM chce zainwestować od 6 do 7 miliardów euro w nowoczesne samoloty. Według przewoźnika, dane zebrane w ostatnich latach potwierdzają, że samolot nowej generacji jest średnio o 50% cichszy niż poprzedni model, który zastępuje.

Po drugie, Grupa KLM przeprowadziła szeroko zakrojone badania nad wdrożeniem nowych, bardziej inteligentnych procedur, które znacząco obniżą poziom hałasu. Obejmują one alternatywne procedury lotu, dzięki którym samoloty znajdują się krócej na niskich wysokościach. Wymaga to zmiany procesów wznoszenia i podchodzenia do lądowania, co sprawia, że wdrożenie jest trudne zarówno dla linii, jak i kontroli ruchu lotniczego (LVNL Air Traffic Control the Netherlands). Jeśli inni operatorzy lotniczy dołączą do Grupy KLM w dążeniach do zmian tych procedur, to osiągnięcie celów związanych z hałasem będzie możliwe, przy założeniu współpracy z lotniskiem Schiphol i kontrolą ruchu lotniczego. KLM zakłada, że monitorowanie umów przez Inspekcję ds. Środowiska, Człowieka i Transportu (ILT) zapewni, że wszystkie linie lotnicze operujące w Holandii będą ich przestrzegać.

Po trzecie, KLM planuje dostosować swoje rozkłady lotów, tak aby najcichsze samoloty z jego floty były wykorzystywane do startów i lądowań w nocy. Przewoźnik zaproponował również, aby lotnisko Schiphol zróżnicowało wysokość opłat lotniskowych w zależności od poziomu hałasu generowanego przez cichsze i głośniejsze maszyny. Będzie to stanowić zachętę dla wszystkich linii lotniczych działających na amsterdamskim lotnisku do zmian w rozmieszczeniu swojej floty.

KLM zakłada, że z pomocą opisanej powyżej trzytorowej strategii, cel dotyczący emisji hałasu przy lotach nocnych osiągnie od 2024 roku, a cel dotyczący lotów w ciągu dnia - za trzy lata. W konsekwencji i przy założeniu współpracy innych podmiotów, do 2024 roku liczba okolicznych mieszkańców odczuwających skutki nocnego hałasu zmniejszy się o 18%, a do 2026 roku 20% mniej osób będzie doświadczać uciążliwego hałasu w ciągu dnia. Ponadto, w kolejnych latach, strategia ta ma przyczynić się do dalszego spadku hałasu, znacznie poniżej poziomu zaproponowanego przez rząd. Jest to alternatywny plan i odpowiedź KLM, wobec krótkoterminowego rozwiązania w postaci likwidacji lotów.



Jak podaje komunikat prasowy, KLM w pełni akceptuje swoją odpowiedzialność względem środowiska. Dlatego zachęca do konstruktywnej współpracy i zaangażowania, aby wybrać najrozsądniejsze podejście i dążyć do czystszego, cichszego i energooszczędnego rozwiązania. Wspólnie z innymi podmiotami z sektora (easyJet, TUI, Corendon, BARIN) Grupa KLM stworzyła rozsądny i zbilansowany pakiet narzędzi i środków, który spełni postawione cele w zakresie hałasu, bez ryzyka skutków społecznych i ekonomicznych, które byłyby konsekwencją redukcji liczby lotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

Pasażer i linie lotnicze

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

inf pras. 03 sierpnia 2023

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Pasażer i linie lotnicze

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Mateusz Kieruzal 22 maja 2023

KLM: Zwroty neutralne płciowo przy rezerwacji w niektórych krajach

Pasażer i linie lotnicze

KLM uruchomi rejsy z Katowic do Amsterdamu!

Pasażer i linie lotnicze

KLM uruchomi rejsy z Katowic do Amsterdamu!

Redakcja/inf. pras. 19 września 2022

Większa współpraca KLM i Thalys na trasie Schiphol – Bruksela

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

Pasażer i linie lotnicze

KLM zwiększa liczbę lotów z Polski

inf pras. 03 sierpnia 2023

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Pasażer i linie lotnicze

KLM z odszkodowaniem od lotniska w Amsterdamie

Mateusz Kieruzal 22 maja 2023

KLM: Zwroty neutralne płciowo przy rezerwacji w niektórych krajach

Pasażer i linie lotnicze

KLM uruchomi rejsy z Katowic do Amsterdamu!

Pasażer i linie lotnicze

KLM uruchomi rejsy z Katowic do Amsterdamu!

Redakcja/inf. pras. 19 września 2022

Większa współpraca KLM i Thalys na trasie Schiphol – Bruksela

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5