Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

KLM odbiera Dreamlinera 787-10 i świętuje 100-lecie krajowego lotnictwa


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-07-01 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KLM odbiera Dreamlinera 787-10 i świętuje 100-lecie krajowego lotnictwa
fot. KLM
Holenderskie linie lotnicze KLM w sobotę (29 czerwca), na 100 dni przed rocznicą powstania, rozpoczęły świętowanie 100-lecie krajowego lotnictwa i zarazem istnienia linii. Najważniejszym punktem programu miał być przylot pierwszego w Europie Boeinga 787-10 Dreamliner w barwach KLM, jednak niespodziewane opóźnienie spowodowało, że maszyna została odebrana dzień później.
Na jesieni 2019 roku KLM skończy 100 lat, jako pierwszy „stulatek” wśród linii lotniczych, który nadal działa pod swoją oryginalną nazwą. Mimo burzliwej historii i olbrzymiej konkurencji, firmie udało się nie tylko przetrwać, ale zbudować jedną z wiodących i rozpoznawalnych marek na europejskim niebie.

100 emocjonujących lat


W sobotę 29 czerwca obecny na uroczystości prezes linii, Pieter Elbers, opowiedział historię powstania holenderskiego przewoźnika. KLM został założony przez grupę inwestorów dokładnie 7 października 1919 roku, stając się królewskimi liniami lotniczymi. Pierwszy transkontynentalny lot KLM-u obył się w roku 1924 z Amsterdamu do Batavii, dzisiejszej Dżakarty w Indonezji, z przystankiem w Singapurze. Kilka lat wcześniej, bo w roku 1921 powstało pierwsze biuro biletów KLM.

Holenderski przewoźnik może także poszczycić się pierwszą klasą biznes w historii lotnictwa, która została zainaugurowana podczas lotu z Amsterdamu do Nowego Jorku w 1946 roku. Wraz z imponującą siatką połączeń, która w latach 40. obejmowała kierunki w Azji, KLM interesował się rozbudową floty. Na początku 1971 roku linie odebrały swojego pierwszego Boeinga 747, czyli popularnego Jumbo Jeta, o nazwie Missisipi. Samolot rozpoczął regularne loty w czerwcu tamtego roku.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w historii KLM-u było niewątpliwie połączenie typu joint-venture z liniami Air France w 2004 roku, co umożliwiło powstanie jednej z największej wówczas grupy lotniczej na świecie, z flotą prawie pół tysiąca samolotów do dyspozycji. Znane od dziesięcioleci marki obu linii nie zniknęły jednak z rynku. Niedawno przewoźnicy świętowali także dziesięciolecie współpracy z Delta Air Lines.

Obecnie KLM może poszczycić się ogromnymi sukcesami. W zeszłym roku linie lotnicze przewiozły rekordową liczbę 34 mln pasażerów i zatrudniały wówczas 33 tys. pracowników. Także w ubiegłym roku na inwestycje linie przeznaczyły 1,3 mld euro, a główny port KLM-u, Amsterdam Schiphol, jest obecnie trzecim co do wielkości hubem w Europie.

Spóźniony Dreamliner

KLM oczekiwał w sobotę na przylot pierwszego w swojej flocie Dreamlinera B787-10, jednak z powodu drobnych przesunięć po stronie Boeinga, maszyna dotarła na amsterdamskie lotnisko dopiero na drugi dzień. – Często zdarza się, że proces dostawy samolotu jest nieco opóźniony ze względu na złożoność i kwestie administracyjne – mówił Pieter Elbers. KLM jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która otrzymała ten typ Dreamlinera.

Boeing ma rejestrację PH-BKA i nosi nazwę „Pomarańczowy kwiat”. Aby uczcić obchody stulecia KLM, na kadłubie maszyny umieszczono specjalne, okolicznościowe malowanie. 787-10 jest o prawie sześć metrów dłuższy niż poprzedni model B787-9 i może pomieścić 50 dodatkowych pasażerów. Łącznie na pokład maszyna może zabrać 344 podróżnych, z czego 38 w klasie biznes.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Flying-V: KLM pracuje nad samolotem przyszłości

Biznes i przemysł

Flying-V: KLM pracuje nad samolotem przyszłości

Emilia Derewienko 29 czerwca 2019

KLM Cityhopper wybiera Embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

KLM Cityhopper wybiera Embraera E195-E2

Piotr Bożyk 19 czerwca 2019

10-lecie współpracy Air France, KLM i Delta Air Lines

Biznes i przemysł

10-lecie współpracy Air France, KLM i Delta Air Lines

Redakcja 14 czerwca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5