Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

JOTA Aviation zawiesza działalność. Ostatni komercyjny operator BAe 146 w Europie


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-05-03 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

JOTA Aviation zawiesza działalność. Ostatni komercyjny operator BAe 146 w Europie
JOTA Aviation na lotnisku w Warszawie w 2021 r. fot. Piotr Bożyk
Linia JOTA Aviation zawiesiła w kwietniu br. wszystkie operacje, wycofała wszystkie swoje samoloty i złożyła wniosek o ustanowienie zarządu komisarycznego - donosi portal ch-aviation.
Brytyjski specjalista ds. czarterów wykonał swój ostatni komercyjny lot 10 kwietnia 2022 r., z Clermont-Ferrand do East Midlands swoim jedynym ARJ-100 (G-JOTS). Samolot został następnie przebazowany do Cranfield następnego dnia. Jedyny ARJ-85 linii lotniczej został przebazowany do Cranfield w marcu br., dołączając do dwóch z trzech pozostałych BAe 146-300(QT), które zaparkowały tam wcześniej. Ostatnim samolotem, który przeszedł na emeryturę, był trzeci BAe 146-300QT (G-JOTD). Mimo że ostatni lot obsługiwał 17 marca br., pozostawał zaparkowany w London Biggin Hill do 19 kwietnia i dopiero wtedy został przetransportowany do Cranfield.

Linia nie wydała oświadczenia o zawieszeniu działalności, ale usunęła swoje konta w mediach społecznościowych. JOTA Aviation Limited pozostaje zarejestrowana jako brytyjska firma, ale spóźnia się ze złożeniem sprawozdania finansowego za 2021 r. Przewoźnik obecnie oferuje wszystkie trzy samoloty BAe 146-300(QT) jako dostępne do sprzedaży za pośrednictwem siostrzanej firmy JOTA Aircraft Leasing.

JOTA Aviation skoncentrowała się na czarterach sportowych (głównie drużyny piłkarskie), ale obsługiwała również inne rodzaje czarterów pasażerskich i przewozów towarowych, w tym most powietrzny między Birmingham a Ostendą, aby ominąć spowodowane przez Brexit korki wokół kanału La Manche.

Warto dodać, że brytyjska linia była ostatnim komercyjnym operatorem czterosilnikowych BAe 146/Avro RJ w Europie. Bulgaria Air obecnie obsługuje pojedynczego ARJ-70 w konfiguracji VIP, podczas gdy kierownictwo Formuły 1, holding obronny QinetiQ i Rada Badań nad Środowiskiem Naturalnym posiadają samoloty tej rodziny latające jako odrzutowce korporacyjne.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Prawo i polityka

Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Redakcja/inf. pras. 07 czerwca 2022

Ryanair kazał pasażerom z RPA uwiarygodnić swoje paszporty

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair kazał pasażerom z RPA uwiarygodnić swoje paszporty

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2022

Lufthansa każe płacić za wybór miejsca w taryfie light

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa każe płacić za wybór miejsca w taryfie light

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5