Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Indie jednym z bardziej popularnych kierunków PLL LOT


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-12-25 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indie jednym z bardziej popularnych kierunków PLL LOT
fot. S. Fuśnik, Ł. Jagodziński, M. Kwasowski
Stolica Indii, Delhi, to jeden z kilku zainaugurowanych w tym roku, dalekodystansowych kierunków Polskich Linii Lotniczych LOT. Po kilku miesiącach od startu trasy Warszawa – Delhi można stwierdzić, że połączenie cieszy się popularnością – potwierdza Michał Fijoł, dyrektor narodowego przewoźnika.
Kierunek został zainaugurowany 11 września 2019 z Warszawy, a pasażerowie w rejs ten polecieli na pokładzie Boeinga 787-9 Dreamliner. Po niespełna 7 godzinach lotu, maszyna wylądowała na lotnisku Indiry Gandhi. Delhi było szóstym kierunkiem polskiego przewoźnika w Azji i drugim połączeniem dalekiego zasięgu zainaugurowanym w tym roku (w czerwcu przewoźnik otworzył połączenie do Miami na Florydzie, natomiast później, w listopadzie – do Kolombo na Sri Lance).

PLL LOT powróciły do Indii po 27 latach nieobecności. Połączenie LOT-u do Delhi było wcześniej obsługiwane przez narodowego przewoźnika od października 1985 roku do października 1992 roku. W siatce LOT-u był także Bombaj, który był obsługiwany od końca 1979 roku do lutego 1982 roku – wynika z rozkładów, jakimi dysponuje firma OAG Aviation.

LOT zadowolony z kierunku

Zapytaliśmy o zadowolenie przewoźnika ze sprzedaży kierunku i wypełnienia samolotów na trasie z Warszawy do Delhi. I choć przedstawiciel linii nie chciał ujawnić konkretnych danych, tłumacząc się poufnością, podkreślił, że LOT jest z kierunku „bardzo zadowolony”.

– Wypełnienia plasują tę relację wśród najlepszych w naszej siatce. Mamy duży ruch bezpośredni na trasie Warszawa – Delhi, ale obserwujemy też wielu pasażerów przesiadających się, zwłaszcza po stronie warszawskiej – powiedział w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych.

Fijoł podkreśla, że spore zainteresowanie linie zauważają również na trasie z Warszawy do Toronto. – Warszawa jest dla pasażerów z Indii po drodze w tej relacji. Rejs taki jest dłuższy od najkrótszej linii łączącej te miasta tylko o 2 proc. Dla porównania, lecąc z przewoźnikami znad Zatoki Perskiej, pasażerowie nadkładają aż 20 proc., co przekłada się na dłuższy czas podróży – tłumaczy. Jak dodaje, PLL LOT ma również „szeroko zakrojoną współpracę z Air India”. – Daje to możliwości przesiadki w samolot do dowolnego miejsca w Indiach, również w Delhi – stwierdził Fijoł.

Nie tak łatwo

Kiedy w styczniu tego roku media obiegła informacja o starcie bezpośrednich połączeń do Delhi, pośród ogólnych zachwytów nad nowym kierunkiem, zwracaliśmy jednak uwagę, że indyjski rynek nie należy do łatwych. Indyjska klasa średnia jest stosunkowo niewielka jak na tak ogromny kraj, którego rynek rozwija się w zastraszającym wręcz tempie. Sprawę komplikowało również niewielkie zaangażowanie rządu w sprawy indyjskiego rynku lotniczego. Sytuacji nie ułatwiał fakt, iż głównym partnerem LOT-u na rynkach regionalnych w Indiach jest przewoźnik Air India – bankrut, wymagający jak najszybszego finansowego wsparcia bądź przejęcia przez zagraniczny kapitał. Wszystkie problematyczne czynniki opisaliśmy w części pierwszej i drugiej raportu LOT wchodzi na trudny indyjski rynek.

Jedno jest pewne, mimo obiecującego początku połączenia z Warszawy do Delhi, stanowi ono ogromne wyzwanie i sprawdzian dla naszego narodowego przewoźnika. LOT będzie musiał sprostać różnym wymaganiom biznesowym, i wykazać się przy tym daleko idącą wszechstronnością.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Będą cztery A320 od Avion Express

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Będą cztery A320 od Avion Express

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2019

LOT vs. Lufthansa. Spór o zbyt podobne logotypy

Prawo i polityka

LOT vs. Lufthansa. Spór o zbyt podobne logotypy

Simetra 19 grudnia 2019

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340

Biznes i przemysł

LOT: Cztery Dreamlinery uziemione, jeden na przeglądzie. Są za to trzy A340

Łukasz Malinowski 18 grudnia 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5