Partner serwisu
Prawo i polityka

Indie i Japonia nakazują kontrolę B787

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Indie i Japonia nakazują kontrolę B787
fot. Boeing Airplanes
Urzędy nadzoru lotniczego Indii i Japonii nakazały inspekcję wszystkich „Liniowców Marzeń” użytkowanych przez rodzime linie lotnicze. Prewencyjne działanie związane jest z katastrofą boeinga 787 Air Indii, który rozbił się tuż po starcie z lotniska w Ahmedabadzie. Kontrola obejmie ponad 175 Dreamlinerów.

Feralny B787-9 z rejestracją VT-ANB (numer seryjny 36279) był jednym z pierwszych zbudowanych Dreamlinerów przez amerykańskiego producenta w jego fabryce w Everett w stanie Waszyngton. Jego pierwszy lot odbył się 14 grudnia 2013 roku. Szerokokadłubowiec został dostarczony Air India 28 stycznia 2014 roku, jako jeden z egzemplarzy zamówienia zawartego z Boeingiem 30 grudnia 2005 roku. Maszyna zabierała na pokład 259 pasażerów.

Większy „Liniowiec Marzeń” rozbił się chwilę po starcie z lotniska w Ahmedabadzie, z którego wyleciał, aby zrealizować rejs AI 171 do Londynu. Z katastrofy życiem uszedł wyłącznie jeden pasażer, zajmujący miejsce 11A.

To pierwsza katastrofa lotnicza Dreamlinera od początku użytkowania tych samolotów. Dotychczas ten najlepiej sprzedający się w historii szerokokadłubowiec amerykańskiego producenta nie był zamieszany w tragiczne wypadki lotnicze. Boeingi 787 przewiozły już ponad jeden miliard pasażerów, to więcej niż jakikolwiek komercyjny samolot szerokokadłubowy w historii, osiągając ten wynik w mniej niż 14 lat od wejścia do czynnej służby. Do tego sprzedaż w tym programie przekroczyła magiczną liczbę dwóch tysięcy egzemplarzy. Globalna flota dostarczonych B787 liczy obecnie 1 175 jednostek. Dreamlinery przyczyniły się do otwarcia 425 nowych tras obsługiwanych na zasadzie non-stop.

Wyłączając z analizy początkowe uziemienie, które było efektem przegrzewających się baterii, ten program samolotu szerokokadłubowego jest niezawodny, lecz piątkowa katastrofa wpłynęła na podjęcie działań prewencyjnych przez urzędy nadzoru lotniczego Indii i Japonii, które zleciły kontrole wszystkich Dreamlinerów zarejestrowanych w krajowych rejestrach samolotów. Zanalizowane będą parametry silników oraz systemy paliwowe i hydrauliczne; sprawdzeniu ulegną stany sprężarek powietrza i elektroniki sterującej jednostkami napędowymi, a także mechanizmy odpowiedzialne za sterowanie klapami oraz podwoziem. Przewoźnicy zostali zobligowani do codziennego raportowania i wykonywania wszystkich testów przed każdym rejsem.

Choć sytuacja jest trudna – wysokie kierownictwo Boeinga odwołało przyjazd na paryskie targi lotnicze ze względu na katastrofę lotu AI 171 – indyjskie władze lotnicze nie podjęły decyzji o całkowitym uziemieniu Dreamlinerów. Flota Air Indii składa się z 33 „Liniowców Marzeń”, z czego 26 jednostek to B787-8. Z kolei w Japonii zarejestrowane są 142 takie samoloty, który są na wyposażeniu All Nippon Airways i Japan Airlines oraz ich zależnych przewoźników o modelu niskokosztowym: AirJapan i ZipAir.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 11 czerwca 2025

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Zobacz również:

Boeing: Kolejna wada w B787?

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejna wada w B787?

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2024

Kolejna usterka w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Kolejna usterka w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2023

Meksyk sprzedał Tadżykistanowi rządowego Dreamlinera

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 11 czerwca 2025

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Zobacz również:

Boeing: Kolejna wada w B787?

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejna wada w B787?

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2024

Kolejna usterka w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Kolejna usterka w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2023

Meksyk sprzedał Tadżykistanowi rządowego Dreamlinera

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij