Etihad Airways, narodowa linia lotnicza ZEA, przeszła dwuletni audyt bezpieczeństwa operacyjnego IATA (IOSA). Linie lotnicze z Abu Zabi spełniły wszystkie wymagane normy i to z najwyższym możliwym wynikiem.
Przewoźnik z Abu Zabi spełniły wszystkie wymagane normy, choć zespół IOSA badał szczegółowo ponad 800 procedur bezpieczeństwa linii lotniczej.
Raport bezpieczeństwa IOSA jest obowiązkowy dla wszystkich linii lotniczych, które mają status członkostwa IATA, dokonując przeglądu norm w ośmiu obszarach operacyjnych: zarządzaniu operacjami, operacjami lotniczymi, operacjami kabinowymi, konserwacją, wysyłką lotniczą, operacjami naziemnymi i ładunkowymi oraz bezpieczeństwem.
W 2012 podobny status otrzymały Polskie Linie Lotnicze LOT, które znalazły się wówczasw gronie najbezpieczniejszych przewoźników świata. Polski przewoźnik otrzymał stuprocentowy wynik zgodności z wymaganiami Audytu Bezpieczeństwa Operacyjnego IATA (IOSA). Według informacji prasowej LOT-u audytorzy podkreślili, że relatywnie niewiele linii lotniczych na świecie otrzymuje stuprocentowy wynik.
Niebezpiecznie zrobiło się jednak z finansami linii Etihad. Przewoźnik być może opóźni zamówienie na 25 Boeingów 777X. Powodem mają być kiepskie wyniki finansowe spółki, która w 2016 roku straciła 2 miliardy dolarów, a rok później 1,5 miliarda dolarów. Koncern mocno pociągnęły w dół wyniki Alitalii i Air Berlin, w których Etihad ma udziały. Więcej na ten temat piszemy
tutaj.