Partner serwisu
Biznes i przemysł

Etihad rezygnuje z Boeinga 777X. Powodem złe wyniki finansowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ aerotime.aero

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Etihad rezygnuje z Boeinga 777X. Powodem złe wyniki finansowe
Fot. Boeing
Etihad Airways być może opóźni zamówienie na 25 Boeingów 777X. Powodem mają być kiepskie wyniki finansowe spółki, która w 2016 roku straciła 2 miliardy dolarów, a rok później 1,5 miliarda dolarów. Koncern mocno pociągnęły w dół wyniki Alitalii i Air Berlin, w których Etihad ma udziały.

Na stratę składają się głównie „sukcesy” finansowe włoskiej Alitalii i Airberlin. Etihad długo wstrzymywał się z publikacją wyników finansowych. – Ten rok jest trudny i stawia wyzwania całemu przemysłowi lotniczemu ze względu na zmieniające się otoczenie konkurencyjne. Zapewne będzie miało to wpływ na ogólne wyniki całej branży z końcem 2017 r. – powiedział Ray Gammell, pełniący obowiązki prezesa zarządu Etihad Aviation Group.

Lnie lotnicze z Abu Zabi oszacowały, że wolą wypłacić rekompensaty Boeingowi za naruszenie umów niż zadłużyć się przez kupno samolotu ze składanymi skrzydłami. W sumie Etihad zmniejszył stratę o 432 milionów dolarów i poprawił swoją wydajność operacyjną o 22%, pomimo rosnących kosztów paliwa i bankructwa Alitalii i Air Berlin.

W 2017 roku flota Etihad Airways wzbogaciła się o dwa Airbusy A380, dziewięć Boeingów 787-9 Dreamliner i jeden Airbus A330F. Te samoloty zastąpiły 16 starszych samolotów Airbus A340, A330, A319 i A330F.

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa właśnie pozytywnie zaopiniowała pomysł producenta lotniczego, firmy Boeing, na projekt samolotu ze składanymi skrzydłami,  Boeing 777X.  Firma przekonuje, że maszyna będzie najbardziej efektywnym dwusilnikowym samolotem wszech czasów. Skrzydła samolotu zostaną wykonane nie z aluminium, a z włókien węglowych. Model ten będzie również najszerszą maszyną Boeinga, o rozpiętości skrzydeł 72 m, które, co ważne – będą zawierały składany komponent. Więcej na ten temat piszemy tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Rafał Dybiński 18 lipca 2023

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad reaktywują trzeciego A380. Poleci na trasie do Europy

Rafał Dybiński 18 lipca 2023

Etihad zaprezentował nowe fotele dla floty Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Etihad stosował greenwashing

Biznes i przemysł

Etihad stosował greenwashing

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5