Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Etihad rezygnuje z Boeinga 777X. Powodem złe wyniki finansowe


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-06-19 11:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ aerotime.aero

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Etihad rezygnuje z Boeinga 777X. Powodem złe wyniki finansowe
Fot. Boeing
Etihad Airways być może opóźni zamówienie na 25 Boeingów 777X. Powodem mają być kiepskie wyniki finansowe spółki, która w 2016 roku straciła 2 miliardy dolarów, a rok później 1,5 miliarda dolarów. Koncern mocno pociągnęły w dół wyniki Alitalii i Air Berlin, w których Etihad ma udziały.
Na stratę składają się głównie „sukcesy” finansowe włoskiej Alitalii i Airberlin. Etihad długo wstrzymywał się z publikacją wyników finansowych. – Ten rok jest trudny i stawia wyzwania całemu przemysłowi lotniczemu ze względu na zmieniające się otoczenie konkurencyjne. Zapewne będzie miało to wpływ na ogólne wyniki całej branży z końcem 2017 r. – powiedział Ray Gammell, pełniący obowiązki prezesa zarządu Etihad Aviation Group.

Lnie lotnicze z Abu Zabi oszacowały, że wolą wypłacić rekompensaty Boeingowi za naruszenie umów niż zadłużyć się przez kupno samolotu ze składanymi skrzydłami. W sumie Etihad zmniejszył stratę o 432 milionów dolarów i poprawił swoją wydajność operacyjną o 22%, pomimo rosnących kosztów paliwa i bankructwa Alitalii i Air Berlin.

W 2017 roku flota Etihad Airways wzbogaciła się o dwa Airbusy A380, dziewięć Boeingów 787-9 Dreamliner i jeden Airbus A330F. Te samoloty zastąpiły 16 starszych samolotów Airbus A340, A330, A319 i A330F.

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa właśnie pozytywnie zaopiniowała pomysł producenta lotniczego, firmy Boeing, na projekt samolotu ze składanymi skrzydłami,  Boeing 777X.  Firma przekonuje, że maszyna będzie najbardziej efektywnym dwusilnikowym samolotem wszech czasów. Skrzydła samolotu zostaną wykonane nie z aluminium, a z włókien węglowych. Model ten będzie również najszerszą maszyną Boeinga, o rozpiętości skrzydeł 72 m, które, co ważne – będą zawierały składany komponent. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS