Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

A380 linii Emirates coraz rzadziej na niebie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
A380 linii Emirates coraz rzadziej na niebie
fot. Emirates
Obecnie na całym świecie aktywnych jest tylko 18 samolotów Airbus A380. 13 z nich należy do floty Emirates. Jednak, jak pokazują statystyki, Super Jumbo są używane bardzo rzadko – informuje portal Aerotelegraph.

Firma konsultingowa IBA porównała średni dzienny czas użytkowania każdego aktywnego A380 linii Emirates przed i po wybuchu pandemii koronawirusa. Wynik: na przykład 1 stycznia każdy aktywny samolot był w służbie średnio przez 12,3 godziny dziennie. 31 lipca było to zaledwie 2,2 godziny.

Tylko jedna misja w siedem dni

W całym miesiącu lipcu każdy z A380 Emirates leciał średnio tylko 14 godzin. Ta miesięczna liczba jest tylko nieznacznie wyższa niż poprzednie dane dzienne. Do końca lutego tego roku całkowite miesięczne wykorzystanie największego samolotu cywilnego świata zawsze wynosiło około 350 godzin.

Znacznie więcej godzin osiąga we flocie Emirates szerokokadłubowy Boeing 777. Dwusilnikowe samoloty są mniejsze niż Super Jumbo i dlatego lepiej nadają się do latania podczas kryzysu związanego z koronawirusem. Znane jako „Trzy Kosy”, samoloty tej linii są wyposażone w 364 do 442 miejsc, podczas gdy A380 pomieszczą od 489 do 615 pasażerów.

Czasami tylko jeden lot na samolot

W sierpniu liczba obsługiwanych przez Emirates A380 mogła nieco wzrosnąć, jednak maszyny te nadal spędzają prawie cały swój czas na ziemi – pokazują dane z usługi śledzenia lotów Flightradar24. Pod względem liczby dni operacyjnych najmniej używanym aktywnym A380 w ciągu ostatnich siedmiu dni był A6-EVH – latał z Dubaju do Toronto i z powrotem 24 sierpnia.

Najbardziej ruchliwym A380 w tym okresie był A6-EVF. Wystartował 22, 24, 27 i 28 sierpnia i raz poleciał z Dubaju do Kantonu, dwa razy do Londynu i raz do Kairu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Pasażer i linie lotnicze

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 30 września 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Pasażer i linie lotnicze

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 30 września 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5