Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Griffin Global Asset Management zamawia pięć boeingów 737 MAX 8


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-09-07 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Boeing

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Griffin Global Asset Management zamawia pięć boeingów 737 MAX 8
fot. Boeing Media
Boeing i Griffin Global Asset Management ogłosiły w ubiegłym tygodniu, że leasingodawca powiększa swoje portfolio samolotów komercyjnych o pięć nowych boeingów 737 MAX 8. Zakup ten jest pierwszym bezpośrednim zamówieniem firmy Griffin u Boeinga, która dostrzega strategiczne możliwości ulokowania samolotów w czasie ożywienia na rynku lotniczym.
- Wraz z poprawą warunków rynkowych, znajdujemy możliwości, aby służyć naszym klientom liniom lotniczym w innowacyjny sposób. Ważnym elementem tej strategii jest zapewnienie zrównoważonej zdolności przewozowej, która zaspokoi powracający popyt wśród pasażerów. Model 737-8 MAX jest dobrze przygotowany do realizacji tego celu, a to zamówienie kładzie mocne fundamenty pod dalszą współpracę z Boeingiem w zakresie przyszłych zakupów i dostaw - powiedział Ryan McKenna, założyciel i prezes GGAM.

Najnowszy z rodziny B737

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 4586 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2140 B737 MAX 8), to około 40 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 541 maszyn tego typu.

Uziemienie MAX-ów

Boeing 737 MAX zostały uziemiony w marcu 2019 roku. W listopadzie 2020 roku amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała dyrektywę zdatności do lotu umożliwiającą przywrócenie boeingów B737 MAX do lotów z pasażerami po wprowadzeniu odpowiednich poprawek. W styczniu Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej wydała analogiczny dokument. PLL LOT rozpoczął już loty testowe. O szczegółach powrotu boeingów 737 MAX przeczytacie w naszym raporcie ZDG TOR.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLL LOT i Boeing spotkają się w sądzie? "Airbus zdecydowanie jest w grze"

Biznes i przemysł

PLL LOT i Boeing spotkają się w sądzie? "Airbus zdecydowanie jest w grze"

Przegląd prasy 07 września 2021

Ryanair zerwał negocjacje z Boeingiem! "Nie zamierzamy przepłacać"

Biznes i przemysł

Ryanair zerwał negocjacje z Boeingiem! "Nie zamierzamy przepłacać"

Rafał Dybiński 07 września 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5