Linie Garuda Indonesia, które właśnie czekają na A330neo, wstrzymają się z odbiorem MAX-ów do 2020 roku. Tymczasem w 2019 roku linie dołączą do swojej floty 3 maszyny A330neo.
Choć narodowe linie lotnicze Indonezji w 2014 roku złożyły zamówienie na pięćdziesiąt B737 MAX 8s, tylko jedna z maszyn póki co trafiła do odbiorcy, obsługując trasę Jakarta Soekarno – Hatta-Surabaya. Garuda odroczyły dostawy pozostałych 49 maszyn. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem samoloty miały znaleźć się we flocie indonezyjskich linii między 2017-2019 roku. Obecnie mówi się o latach 2020-2024. Boeingi 737 MAX 8 będą obsługiwać krótkie i średnie trasy, zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.
Tymczasem w zeszłym tygodniu Garuda Indonesia ogłosiła, że doda dwa nowe międzynarodowe połączenia z Chinami, z Denpasar (Bali), począwszy od końca stycznia 2018 roku. Dwoma chińskimi destynacjami są Xi'an (prowincja Shaanxi) i Zhengzhou (prowincja Henan). Każdego roku znaczna część chińskich turystów odwiedza Bali, a zatem Garuda Indonesia chętnie wykorzystuje ten potencjał.
MAX-y 8 zastąpią samoloty Boeingi 737-800 Next Generation, których umowa dzierżawy wkrótce wygaśnie. Garuda jest pierwszym przewoźnikiem w Indonezji, która używa Boeingów 737 MAX 8. Optymalizacja floty jest częścią programu rewitalizacji linii lotniczej i powinna prowadzić do poprawy wyników firmy.
Indonezyjskie linie lotnicze w zeszłym roku
wycofały ze swojej floty ostatniego Jumbo Jeta, czyli Boeinga 747-400. Oficjalne pożegnanie maszyny odbyło się wczoraj, 9 października. Ruch ten był podyktowany koniecznością zmodernizowania floty.