Partner serwisu
Biznes i przemysł

Francuskie MSW zamawia 42 śmigłowce airbus H145

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Francuska Generalna Dyrekcja ds. Uzbrojenia (DGA) zamówiła pod koniec 2023 r., w imieniu francuskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, 42 nowe śmigłowce airbus H145. Dostawy nowych wiropłatów mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Według informacji dotyczącej podziału zamówienia 36 śmigłowców jest przeznaczonych dla Sécurité Civile, służby ratowniczej i reagowania w sytuacjach kryzysowych, natomiast Gendarmerie Nationale (policja) otrzyma pozostałe sześć H145. Kontrakt obejmuje także opcje na zakup kolejnych 22 H145 dla żandarmerii wraz z szeregiem rozwiązań w zakresie wsparcia i obsługi, od szkoleń po części zamienne, a także kompletny pakiet początkowego wsparcia wdrożenia nowych śmigłowców.

- Mamy długotrwałe relacje z Gendarmerie Nationale i Sécurité Civile i jestem bardzo dumny, że dodamy kolejny rozdział do naszej wspólnej historii. H145 udowodnił już swoją wartość w Sécurité Civile, prowadząc wiele misji ratowniczych w trudnym górskim środowisku francuskich Alp. H145 jest obsługiwany przez wiele organów ścigania na całym świecie. Gendarmerie Nationale skorzysta z najnowocześniejszego śmigłowca wyposażonego w najnowsze systemy misji - powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters.

Pięciołopatowe H145 będą wyposażone w najnowocześniejszy system nawigacji, specjalnie dostosowany do potrzeb operatora, który zwiększy możliwości misji i bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczej. System wykorzysta nowe możliwości system zarządzania lotem „GTN750 Xi”, który dostarczony zostanie przez firmę Garmin. Technologia będzie integrować i kontrolować system wieloczujnikowy, który zapewnia bardzo dokładne i niezawodne możliwości nawigacyjne. Nawet w przypadku utraty sygnału GPS śmigłowiec będzie bezpiecznie nawigował dzięki systemowi nawigacji inercyjnej Thales.

Sécurité Civile eksploatuje obecnie cztery H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym, zamówione w latach 2020 i 2021. Nowe śmigłowce tego typu będą stopniowo zastępować 33 EC145 obecnie używane do ratownictwa i transportu medycznego na terenie Francji.

Nowe H145 rozpoczną również modernizację lotnictwa Gendarmerie Nationale, składającego się ze śmigłowców Ecureuil, EC135 i EC145. Zamówione dla francuskich policjantów wiropłaty otrzymają głowicę optoelektroniczną i komputer misji, pozwalające wykonywać najbardziej wymagające zadania porządku publicznego.

H145 to najlepiej sprzedający się śmigłowiec

Nowa wersja najlepiej sprzedającego się lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca produkcji airbusa zawiera nowy i innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększając przy tym ładowność śmigłowca o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezłożyskowego wirnika głównego ułatwia również czynności konserwacyjne, jeszcze bardziej poprawiając użyteczność i niezawodność H145, jednocześnie poprawiając komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi.

W sumie w służbie jest 1675 śmigłowców z rodziny H145, które wylatały łącznie ponad 7,6 mln godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowe sterowanie silnikiem (FADEC) oraz pakiet cyfrowej awioniki Helionix. Zawiera wysokowydajny 4-osiowy system autopilota, zwiększający bezpieczeństwo i zmniejszający obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a ilość emitowanego dwutlenku węgla jest najniższa wśród konkurentów H145.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij