Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Flaris wystartuje z Zielonej Góry


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-09-04 15:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Flaris wystartuje z Zielonej Góry
fot. PPL
Flaris Lar 1 został przetransportowany do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost skąd wyruszy w swój pierwszy, oficjalny lot. To nie przypadek, że na tak prestiżowe wydarzenie zostało wybrane właśnie zielonogórskie lotnisko.
Flaris Lar 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o bardzo lekkiej, kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych, lekkich odrzutowców dyspozycyjnych High Speed Personal Jet (HPJ).

Polski lekki odrzutowiec

Inżynierowie producenta samolotu – polskiej firmy Metal-Master – przeprowadzili jego ważenie, niwelację oraz kontrolę układu sterowania. Dokonano również dowodowych prób naziemnych silnika FJ33-5A firmy Williams International, który został wyposażony w nowej generacji  sterownik silnika ECU, opracowany i wyprodukowany przez inżynierów Williams Int.  

ECU jest w pełni cyfrowym, elektronicznym systemem sterowania silnika, w tym układu zasilania paliwem FCU. ECU optymalizuje zużycie paliwa oraz precyzyjnie nadzoruje ciąg silnika, a także współpracuje z autorskim komputerem pokładowym samolotu Flaris opracowanym przez inżynierów producenta Metal-Master. 

Celem projektantów samolotu Flaris Lar 1 jest uproszczenie pilotażu tak, by samolot mógł zostać dopuszczony do użytkowania przez pilotów posiadających licencję amatorską. 

Według przedstawicieli producenta oblot Flarisa ma nastąpić w ciągu najbliższych tygodni. Do tego czasu Flaris będzie stał w jednym z szesnastu efektownych lotniskowych schrono-hangarów (320m2 powierzchni każdy), którymi Port Lotniczy dysponuje pod wynajem.

- Serdecznie dziękujemy dyrekcji Portu Lotniczego w Zielonej Górze za udostępnienie nam lotniska do przeprowadzenia prób w locie samolotu oraz za życzliwe przyjęcie i pomoc – mówi Rafał Ładziński, współzałożyciel Metal-Master.

Dlaczego Babimost

Wybór Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost na tak spektakularne wydarzenie nie jest przypadkowy. Posiada on bowiem wiele zalet, które stanowią o jego potencjalnej atrakcyjności nie tylko dla pilotów i producentów małych, lekkich odrzutowców. Zielonogórski port nie ma bowiem ograniczeń środowiskowych i hałasowych. Może operować zarówno w dzień, jak i w nocy.

Port zarządzany jest przez Przedsiębiorstwo PPL, które zarządza także PL Chopina w Warszawie. Jak wszystkie międzynarodowe porty lotnicze posiada Certyfikat Lotniska o nr PL/EPZG/001, potwierdzający spełnienie wymagań Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Zgodnie z kodem referencyjnym (4C) lotnisko może obsłużyć najpopularniejsze samoloty średniego zasięgu, jak Airbus 320 czy Boeing 737. Możliwa jest także obsługa cięższych maszyn pasażerskich (B757, A330) oraz największych samolotów transportowych na świecie (Antonov 124, B767 cargo).

Dodajmy do tego fakt, że lotnisko może pochwalić się również Certyfikatem Agenta Obsługi Naziemnej AHAC (PL-21H/17), który upoważnia do sprzedaży i tankowania paliwa lotniczego Avgas 100 LL i Jet A1. Na lotnisku działa także całodobowe lotnicze przejście graniczne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
„Łowca zysków” w Warszawie. Prezentacja Embraera 190-E2

Biznes i przemysł

„Łowca zysków” w Warszawie. Prezentacja Embraera 190-E2

Aleksander Domański 04 września 2018

Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu

Infrastruktura i lotniska

Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu

Justyna Urbaniak 04 września 2018

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5