Partner serwisu
Biznes i przemysł

Flaris wystartuje z Zielonej Góry

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Flaris wystartuje z Zielonej Góry
fot. PPL
Flaris Lar 1 został przetransportowany do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost skąd wyruszy w swój pierwszy, oficjalny lot. To nie przypadek, że na tak prestiżowe wydarzenie zostało wybrane właśnie zielonogórskie lotnisko.

Flaris Lar 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o bardzo lekkiej, kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych, lekkich odrzutowców dyspozycyjnych High Speed Personal Jet (HPJ).

Polski lekki odrzutowiec

Inżynierowie producenta samolotu – polskiej firmy Metal-Master – przeprowadzili jego ważenie, niwelację oraz kontrolę układu sterowania. Dokonano również dowodowych prób naziemnych silnika FJ33-5A firmy Williams International, który został wyposażony w nowej generacji  sterownik silnika ECU, opracowany i wyprodukowany przez inżynierów Williams Int.  

ECU jest w pełni cyfrowym, elektronicznym systemem sterowania silnika, w tym układu zasilania paliwem FCU. ECU optymalizuje zużycie paliwa oraz precyzyjnie nadzoruje ciąg silnika, a także współpracuje z autorskim komputerem pokładowym samolotu Flaris opracowanym przez inżynierów producenta Metal-Master. 

Celem projektantów samolotu Flaris Lar 1 jest uproszczenie pilotażu tak, by samolot mógł zostać dopuszczony do użytkowania przez pilotów posiadających licencję amatorską. 

Według przedstawicieli producenta oblot Flarisa ma nastąpić w ciągu najbliższych tygodni. Do tego czasu Flaris będzie stał w jednym z szesnastu efektownych lotniskowych schrono-hangarów (320m2 powierzchni każdy), którymi Port Lotniczy dysponuje pod wynajem.

- Serdecznie dziękujemy dyrekcji Portu Lotniczego w Zielonej Górze za udostępnienie nam lotniska do przeprowadzenia prób w locie samolotu oraz za życzliwe przyjęcie i pomoc – mówi Rafał Ładziński, współzałożyciel Metal-Master.

Dlaczego Babimost

Wybór Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost na tak spektakularne wydarzenie nie jest przypadkowy. Posiada on bowiem wiele zalet, które stanowią o jego potencjalnej atrakcyjności nie tylko dla pilotów i producentów małych, lekkich odrzutowców. Zielonogórski port nie ma bowiem ograniczeń środowiskowych i hałasowych. Może operować zarówno w dzień, jak i w nocy.

Port zarządzany jest przez Przedsiębiorstwo PPL, które zarządza także PL Chopina w Warszawie. Jak wszystkie międzynarodowe porty lotnicze posiada Certyfikat Lotniska o nr PL/EPZG/001, potwierdzający spełnienie wymagań Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Zgodnie z kodem referencyjnym (4C) lotnisko może obsłużyć najpopularniejsze samoloty średniego zasięgu, jak Airbus 320 czy Boeing 737. Możliwa jest także obsługa cięższych maszyn pasażerskich (B757, A330) oraz największych samolotów transportowych na świecie (Antonov 124, B767 cargo).

Dodajmy do tego fakt, że lotnisko może pochwalić się również Certyfikatem Agenta Obsługi Naziemnej AHAC (PL-21H/17), który upoważnia do sprzedaży i tankowania paliwa lotniczego Avgas 100 LL i Jet A1. Na lotnisku działa także całodobowe lotnicze przejście graniczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Biznes i przemysł

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Avgeek 18 września 2022

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Biznes i przemysł

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Emilia Derewienko 01 października 2020

Długie loty Flarisa

Biznes i przemysł

Długie loty Flarisa

Aleksander Domański 31 maja 2019

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Emilia Derewienko 16 maja 2019

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

Zobacz również:

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Biznes i przemysł

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Avgeek 18 września 2022

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Biznes i przemysł

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Emilia Derewienko 01 października 2020

Długie loty Flarisa

Biznes i przemysł

Długie loty Flarisa

Aleksander Domański 31 maja 2019

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Emilia Derewienko 16 maja 2019

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5