Partner serwisu
Biznes i przemysł

FLARIS LAR1 najszybszym jednosilnikowym odrzutowcem dyspozycyjnym na świecie

Dalej Wstecz
Autor:

Red. ed

Data publikacji:
17-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Flaris

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FLARIS LAR1 najszybszym jednosilnikowym odrzutowcem dyspozycyjnym na świecie
fot. Flaris
FLARIS LAR1 zakończył kolejny etap prób w locie. Próby były prowadzone na egzemplarzu samolotu 007 o masie startowej 1700kg.

Podczas kolejnego, 30-godzinnego, etapu prób przeprowadzono, między innymi próby stateczności i sterowności samolotu przy prędkości względem powietrza TAS równej 470km/h (250kts), na wysokości do 3050m n.p.m. (10000ft MSL).

Samolot potwierdził w próbach wyjątkowe osiągi i parametry techniczne, nieosiągalne dla lekkich odrzutowców klasy LJ i VLJ oraz biznesowych samolotów z napędem turbośmigłowym.

Próby wykazały:

  • Rozbieg odrzutowca FLARIS LAR1 jest średnio pięciokrotnie krótszy od samolotów klasy LJ oraz VLJ i wynosi zaledwie 200m (600ft);
  • Prędkość wznoszenia samolotu wynosi 6000ft/min (1800m/min) i jest niespotykana w klasie lekkich odrzutowców biznesowych. Jest ona zbliżona do prędkości wznoszenia samolotów szkolno-bojowych. Jest to wynik o połowę lepszy od tych, które osiągają dwusilnikowe lekkie odrzutowce LJ (Light Jet) oraz trzy i czterokrotnie lepsza niż samolotów klasy VLJ(Verry Light Jet) zarówno jedno i dwusilnikowych. Cena tych pierwszych rozpoczyna się od 10mln USD, zaś drugich kształtuje się pomiędzy 2,8-6 mln dol.;
  • Dobieg samolotu wynosi zaledwie 180m (650 ft). Dla porównania dobieg samolotów klasy LJ/VLJ wynosi pomiędzy 600-1100m;
  • Bardzo niskie zużycie paliwa, poniżej 120 litrów/h (33 gal/h) dla prędkości lotu 470 km/h (TAS250 kts). Zużycie paliwa jest trzykrotnie niższe niż odrzutowców klasy VLJ oraz 50% niższe niż jednosilnikowych biznesowych Turbopropów.
W październiku 2020 roku Urząd Lotnictwa Cywilnego zatwierdził program prób w locie odrzutowca dyspozycyjnego FLARIS LAR1. Odrzutowiec jest najbardziej ekonomicznym na świecie i najmniejszym dyspozycyjnym samolotem pasażerskim, który tworzy nową klasę High Speed Presonal Jet (HPJ). Łączy przeciwstawne cechy: łatwość pilotażu właściwą samolotom ultralekkim z osiągami odrzutowca: prędkością i zasięgiem. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Biznes i przemysł

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Avgeek 18 września 2022

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Biznes i przemysł

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Emilia Derewienko 01 października 2020

Długie loty Flarisa

Biznes i przemysł

Długie loty Flarisa

Aleksander Domański 31 maja 2019

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Emilia Derewienko 16 maja 2019

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

Flaris wystartuje z Zielonej Góry

Biznes i przemysł

Flaris wystartuje z Zielonej Góry

Aleksander Domański 04 września 2018

Zobacz również:

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Biznes i przemysł

Dwóch pilotów na pokładzie Flarisa

Avgeek 18 września 2022

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Biznes i przemysł

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Emilia Derewienko 01 października 2020

Długie loty Flarisa

Biznes i przemysł

Długie loty Flarisa

Aleksander Domański 31 maja 2019

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 kontynuuje testy w locie

Emilia Derewienko 16 maja 2019

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

Flaris wystartuje z Zielonej Góry

Biznes i przemysł

Flaris wystartuje z Zielonej Góry

Aleksander Domański 04 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5