Partner serwisu
Biznes i przemysł

Finnair straciły 76,2 proc. pasażerów, 1100 pracowników i pół mld euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Finnair straciły 76,2 proc. pasażerów, 1100 pracowników i pół mld euro
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Finnair przewiozły 3,5 mln pasażerów w 2020 roku. To spadek o 76,2 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Wówczas nordycki przewoźnik obsłużył 14,7 mln podróżnych.

Przychody narodowych linii lotniczych Finlandii osiągnęły poziom 829,2 mln euro i były mniejsze o 73,2 proc. w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Wówczas udało się wygenerować ponad 3 mld euro.

2020 rok przyniósł nordyckiemu przewoźnikowi stratę w wysokości 523,2 mln euro. To wynik gorszy o blisko 75 proc. w stosunku do wcześniejszych dwunastu miesięcy. Rezerwy gotówkowe wyniosły na koniec poprzedniego roku 823,7 mln euro.

– Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 to przede wszystkim kryzys ludzki i zdrowotny, który dotknął setki milionów osób. To również poważny cios dla lotnictwa i dziesiątek milionów ludzi na świecie, których środki utrzymania zależą od turystyki i podróży międzynarodowych, w tym naszych z Finnair – podkreślił Topi Manner, prezes nordyckiego przewoźnika.

– Na tym niepewnym i niezbadanym terytorium wyznaczyliśmy sobie jednak kierunek, którym musimy podążać. Za to jestem głęboko wdzięczny całemu zespołowi Finnair. Zaangażowanie, poświęcenie i wytrwałość naszych ludzi w tym roku pełnym wyzwań jest źródłem inspiracji oraz nadziei – stwierdził prezes narodowych linii lotniczych Finlandii.

Rynek po pandemii będzie zupełnie inny

– Skupiliśmy się na zapewnieniu kontynuacji działalności w długoterminowej perspektywie. Rynek po pandemii będzie zupełnie inny niż wcześniej. Mamy zapewnione blisko 1,8 mld euro nowego finansowania, w tym emisje akcji o wartości ponad 500 mln euro. Ponadto z rządem Finlandii przygotowujemy kredyt hybrydowy na 400 mln euro, który czeka na zgodę Komisji Europejskiej. Wsparcie udziałowców i państwa było dla nas niezwykle ważne w tej sytuacji – docenił Topi Manner.

– Sytuacja pandemiczna w drugiej połowie roku była dużym wyzwaniem. Obsługiwaliśmy jednak wówczas 75 lotów dziennie do blisko 50 destynacji. Znaczącą rolę odegrał rynek cargo, w efekcie wzrostu zapotrzebowania i cen. Dzięki temu wykonaliśmy w 2020 roku ponad 1300 lotów towarowych. Ponadto zwróciliśmy klientom za niezrealizowane bilety ponad 460 mln euro. Wdrożone środki bezpieczeństwa i higieny oraz elastyczne warunki rezerwacji umożliwiły przemieszczanie się tym, którzy musieli podróżować. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i lojalność, jaką okazali nam nasi klienci – kontynuował prezes Finnair.

Większa elastyczność działania

Nordycki przewoźnik obniżył koszty w porównaniu z poprzednim rokiem o 1,5 mld euro. 30 proc. tej sumy dotyczyło paliwa. Duża część personelu pokładowego pozostaje wciąż na przymusowych bezpłatnych urlopach. 1100 pracowników odejdzie dobrowolnie lub na wcześniejszą emeryturę. Niektórym wygasną umowy na czas określony.

– Takie straty są wyjątkowo smutne, ale konieczne. Współpracujemy z organami ds zatrudnienia, aby pomóc zwolnionym w znalezieniu nowej pracy. Spodziewany się powrotu popytu na podróże dopiero od lata, kiedy zwiększy się zakres szczepień, a kraje zaczną znosić ograniczenia w przemieszczaniu się. Chcemy wyjść silniejsi z tej sytuacji i jeszcze lepiej służyć klientom, kiedy nastąpi ożywienie rynku. Zwiększyliśmy w tym celu elastyczność naszych działań, abyśmy mogli reagować szybko, gdy pojawi się więcej chętnych do podróży – podsumował Topi Manner.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Amsterdam: Sierpień lepszy niż przed rokiem, ale spada cargo

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Sierpień lepszy niż przed rokiem, ale spada cargo

Rafał Dybiński 23 września 2025

Paryż: Sierpień lepszy niż przed rokiem i pandemią

Infrastruktura i lotniska

Paryż: Sierpień lepszy niż przed rokiem i pandemią

Rafał Dybiński 24 września 2025

Bruksela: Sierpień nieznacznie lepszy niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Finnair nie polecą bezpośrednio z Polski do Laponii, tak jak LOT

Pasażer i linie lotnicze

Finnair nie polecą bezpośrednio z Polski do Laponii, tak jak LOT

Rafał Dybiński 16 września 2025

Sierpień w Finnair lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w Finnair lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 09 września 2025

Lipiec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Lipiec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 15 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Amsterdam: Sierpień lepszy niż przed rokiem, ale spada cargo

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Sierpień lepszy niż przed rokiem, ale spada cargo

Rafał Dybiński 23 września 2025

Paryż: Sierpień lepszy niż przed rokiem i pandemią

Infrastruktura i lotniska

Paryż: Sierpień lepszy niż przed rokiem i pandemią

Rafał Dybiński 24 września 2025

Bruksela: Sierpień nieznacznie lepszy niż przed rokiem

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Finnair nie polecą bezpośrednio z Polski do Laponii, tak jak LOT

Pasażer i linie lotnicze

Finnair nie polecą bezpośrednio z Polski do Laponii, tak jak LOT

Rafał Dybiński 16 września 2025

Sierpień w Finnair lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w Finnair lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 09 września 2025

Lipiec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Lipiec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 15 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij