Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Finnair nieco odsuwa temat odnowienia floty wąskokadłubowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Wstępne plany odnowienia floty samolotów wąskokadłubowych Finnaira są w toku, ale dopóki linia lotnicza nie odzyska rentowności, to na razie nie będzie żadnych zamówień - powiedział Kristian Erik Pullola, dyrektor finansowy fińskiej linii podczas zeszłotygodniowego spotkania inwestorów.

Jest to podobne stwierdzenie do tego, co linia lotnicza przekazała dziennikarzom w zeszłym roku. Zarząd Finnaira twierdził wtedy, że nowe samoloty są wciąż zbyt awaryjne a koszty przestojów czy napraw nadal przewyższają oszczędności spowodowane mniejszym spalaniem paliwa. Do tego problemy z dostępnością części zamiennych powodują problemy na siatce połączeń i poszukiwanie przewoźników ACMI do wykonania części tras.

- Skupiamy się na poprawie rentowności. Następnie uważamy, że należy powrócić do kwestii odnowienia wąskokadłubowych samolotów. Patrząc na naszą flotę, większość floty szerokokadłubowej jest bardzo nowa. Połowa floty wąskokadłubowej jest nadal bardzo dobra przez wiele lat, a tylko połowa floty wąskokadłubowej wymaga odnowienia i zajmiemy się tym, gdy nadejdzie odpowiedni czas - podsumował Pullola.

Flota wąskokadłubowa Finnair (bez linii NORRA) obejmuje pięć airbusów A319 o średnim wieku 23 lat, 10 A320-200 o średnim wieku 21,8 lat i 15 A321-200 o średnim wieku 11 lat. Pullola powiedział, że linia podjęła już "kilka" kroków dotyczących przyszłego zamówienia samolotów wąskokadłubowych, ale nie podał dodatkowych szczegółów. Dyrektor finansowy dodał jednak, że będzie to program inwestycyjny, który będzie realizowany przez kilka lat.

Retrofit kabiny pasażerskiej w E190

W zeszłym roku fiński przewoźnik poinformował, że w nadchodzących latach odnowi kabiny pasażerskie embraerów E190. Retrofit pokładu ma nadać flocie embraerów świeże i zachęcające do podróży wnętrze z elementami znanymi z wcześniej przeprojektowanych kabin samolotów dalekodystansowych Finnair. Przewoźnik oczekuje, że pierwsze samoloty po tzw. retroficie trafią na siatkę połączeń w ostatnim kwartale tego roku.

Embraery są obsługiwane dla Finnaira przez Nordic Regional Airlines (NORRA), spółkę joint venture Finnaira i Danish Air Transport, obsługującą trasy krajowe i europejskie. Łącznie we flocie linii jest 12 E190. Najstarszy z nich został wyprodukowany w 2006 r., a najmłodszy w 2011 r. Fińska linia także i w tym przypadku nie przewiduje wymiany 15-letniej floty E190 w najbliższej przyszłości.

Cała flota przewoźnika

Obecnie flota fińskiej linii składa się z 79 samolotów: 12 ATR-ów 72-500, pięciu airbusów A319, 10 A320, 15 A321, ośmiu A330-300, 17 A350-900 oraz 12 embraerów E190. Przewoźnik czeka obecnie na dostawy dwóch airbusów A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Firma Avation zamawia 10 ATR-ów 72-600

Biznes i przemysł

Firma Avation zamawia 10 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 04 maja 2024

Brunei zamawia sześć śmigłowców H145M

Biznes i przemysł

JetBlue: airbusy A220 generują wielkie oszczędności

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Marzec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Marzec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 05 kwietnia 2024

Luty słabszy niż przed rokiem w Finnair. Negatywny wpływ strajków

Pasażer i linie lotnicze

Finnair wreszcie na plusie! Zysk w Q4 i całym 2023 roku

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Firma Avation zamawia 10 ATR-ów 72-600

Biznes i przemysł

Firma Avation zamawia 10 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 04 maja 2024

Brunei zamawia sześć śmigłowców H145M

Biznes i przemysł

JetBlue: airbusy A220 generują wielkie oszczędności

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Marzec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Marzec w Finnair słabszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 05 kwietnia 2024

Luty słabszy niż przed rokiem w Finnair. Negatywny wpływ strajków

Pasażer i linie lotnicze

Finnair wreszcie na plusie! Zysk w Q4 i całym 2023 roku

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5