Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Fijoł (LOT): Radom to element naszej strategii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Fijoł (LOT): Radom to element naszej strategii
fot. Mateusz Kieruzal
Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych, podczas odbywającego się w Warszawie, i organizowanego przez ZDG TOR, Kongresu Rynku Lotniczego, powiedział, że lotnisko w Radomiu daje szanse na otwarcie przez flagowe linie lotnicze z Polski lotów do Rzymu, gdzie takiego połączenia nie da się oferować z hubu na lotnisku Chopina, gdyż linie nie są w stanie konkurować z Wizz Airem, który z dużą częstotliwością lata do Rzymu. Ceny biletów mają takie, aby zachęcić pasażerów do latania i wypełnić samoloty obsługujące połączenie. Nie będzie przebazowań samolotów z Warszawy do Radomia, gdyż linie chcą uniknąć zbędnych kosztów.

– Finalizujemy kwestię naszego rozkładu lotów z Radomia. Jest to kwestia kilku tygodni. W globalnych systemach dystrybucji należy umieścić ceny wraz z rozkładem. Opracowanie rozkładu wiąże się z ułożeniem rotacji samolotu. Będzie to bardzo ciekawa rotacja, bez przebazowania samolotu między Warszawą a Radomiem, aby uniknąć zbędnych kosztów.

Na pytanie Rynku Lotniczego, czy samoloty z Radomia będą latać w środkowych sektorach rotacji, Fijoł odpowiedział: – Będzie to bardzo sprytnie ułożone. Na razie pozostawiam bystrym analitykom Rynku Lotniczego zagwozdkę, aby opracować, co LOT wymyślił, żeby zrobić Rzym, Paryż i Kopenhagę. W najbliższym czasie pojawią się bilety. – Jeśli chodzi o inaugurację, to na razie zostańmy przy wiośnie, prawdopodobnie będzie to kwiecień. Pracujemy z biurami podróży i touroperatorami, którzy też częściowo w swych blokach wypełniają nasze samoloty. Rzym jest pewnego rodzaju nowością w naszej siatce, więc potrzebujemy klientów tego segmentu – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT ds. handlowych, podczas briefingu, odbywającego się na Kongresie Rynku Lotniczego.

Radom ratunkiem dla rosnącego LOT-u?

Zamysłem modernizacji radomskiego portu lotniczego było odciążenie lotniska Chopina, które przed pandemią osiągało granicę swojej przepustowości. Do nowego portu lotniczego w radomskim Sadkowie miały przenieść się tanie linie lotnicze, jak i czartery. Kilka tygodni temu PLL LOT jako pierwsze linie ogłosiły, że będą latać z Radomia na trzech kierunkach. Boeingi 737 LOT-u połączą port Warszawa-Radom z Kopenhagą, Paryżem oraz Rzymem. Zadziwia także komunikat prasowy wydany przez PPL i polskiego flagowca lotniczego, który wskazuje, że nowe połączenia w ramach siatki połączeń PLL LOT uwolnią przepustowość na stołecznym lotnisku.

– Jest w tym wielki sens i logika i trzeba nam zaufać. Robimy biznes od lat i Radom jest elementem naszej strategii, nie tylko w perspektywie krótkiej i średniej, ale też długoterminowej. W krótkiej perspektywie to przede wszystkim kwestia rentowności połączeń. Proszę zobaczyć taki Rzym. LOT od lat chciał tam wrócić, bo mamy ambicje, aby łączyć z Warszawą wszystkie europejskie stolice, ale dotąd nie mieliśmy szans na sensowne pojawienie się na tej trasie, bo do Rzymu latają już z Warszawy inne linie z całkiem dużą częstotliwością. Nie mamy więc szans albo mamy niewielkie szanse na skuteczne konkurowane na takiej trasie z przewoźnikami, którzy oferują tego rodzaju produkt – wytłumaczył podczas briefingu Michał Fijoł.

– Wejście na lotnisko, które ma mniejsze koszty, a swoim obszarem oddziaływania obejmuje w dużej mierze naszych pasażerów, dodaje szansa rentowności takich połączeń. O Radomiu myślimy jednak także w dłuższej perspektywie, na przykład dwóch/trzech, bo staramy się planować nasze działania do przodu. To trochę tak jak z naszą decyzją o wymianie foteli w boeingach 787. Decyzja jest podjęta, ale pierwsze zmiany pasażerowie zobaczą w 2024, a najpewniej dopiero w 2025 roku – wskazuje członek zarządu LOT ds. handlowych.

– Pasażerowie np. z Grójca przyjadą na lotnisko Chopina, przebijając się przez zatłoczoną drogę S7, albo pojadą w drugą stronę, to jest ta sama odległość. W tym sensie jest to ten sam pasażer – wyjaśnił Fijoł. – Od dawna myśleliśmy o przepustowości w Warszawie i jak ją uwolnić dla operacji transferowych. CPK będzie lotniskiem dla operacji dalekiego zasięgu, czyli produktu, w którym się specjalizujemy i oferujemy – dodał Michał Fijoł.

„Ceny będą takie, aby osiągnąć wypełnienie foteli”

Michał Fijoł powiedział, że ceny biletów będą ustalane w taki sposób, aby samoloty nie latały puste, a dodatkowo linie mogły na takich połączeniach zarobić pieniądze. – Ceny [lotów, od red.] będą takie, aby osiągnąć wypełnienie foteli. Jak będziemy latali pustymi samolotami, to połączenia nie będą rentowne i w efekcie nie będziemy latali na tych trasach. Ale jestem dobrej myśli – powiedział nam Fijoł. – Nawet teraz, podczas Kongresu, rozmawiamy z przedstawicielami biur podróży w sprawie pakietów miejsc na wyloty z Radomia – stwierdził przedstawiciel Polskich Linii Lotniczych LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

Prawo i polityka

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

inf. pras. 23 listopada 2022

Air France: W święta strajk załogi pokładowej

Biznes i przemysł

Air France: W święta strajk załogi pokładowej

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe

Infrastruktura i lotniska

Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe

Rafał Dybiński 24 października 2022

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Mateusz Kieruzal 24 września 2022

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

Prawo i polityka

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

inf. pras. 23 listopada 2022

Air France: W święta strajk załogi pokładowej

Biznes i przemysł

Air France: W święta strajk załogi pokładowej

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe

Infrastruktura i lotniska

Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe

Rafał Dybiński 24 października 2022

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Mateusz Kieruzal 24 września 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5