Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

FAA nakłada kary na Boeinga za niezatwierdzone czujniki na prawie 800 B737

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
08-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FAA nakłada kary na Boeinga za niezatwierdzone czujniki na prawie 800 B737
fot. Piotr Bożyk
Amerykańska Federalna Administracja Lotnicza zaproponowała grzywnę w wysokości 19,7 mln dolarów amerykańskich przeciwko Boeingowi za naruszenia przepisów dotyczące czujników w prawie 800 egzemplarzach B737NG i B737 MAX.

W liście wykonawczym skierowanym do Boeinga 6 marca br. FAA twierdzi, że czujniki zasilające systemy naprowadzające firmy Rockwell Collins, obecnie Collins Aerospace, nie zostały zatwierdzone do współpracy z tymi systemami. Boeing natomiast twierdzi, że ustalenia FAA „nie dotyczą kwestii bezpieczeństwa” oraz że firma współpracowała przy całym dochodzeniu FAA. Producent zapytany, czy może być wymagana modyfikacja dotkniętych błędem 737, twierdzi, że ​​„nie ma żadnych problemów z zainstalowanymi jednostkami”, a grzywna dotyczy tylko i wyłącznie dokumentacji.

– Boeing certyfikował czujniki na podstawie wniosków o wydanie świadectwa zdatności do lotu danego samolotu, a dany statek powietrzny zawierał czujniki, które nie były zatwierdzone – mówi pismo FAA, skierowane do Lynne Hopper, wiceprezes Boeinga ds. inżynierii samolotów komercyjnych.

Proponowana grzywna ma zastosowanie do czujników zasilających systemy Collinsa Head-up serii 4000 na 618 B737NG oraz systemy serii 6000 na 173 B737 MAX. Według informacji Boeing nie sprawdził, czy zainstalowane czujniki zostały wymienione w odpowiednim dokumencie dotyczącym wymienności czujników. Boeing przedstawił 791 samolotów jako zdatnych do lotu, podczas gdy były one niezdatne do lotu. Boeing twierdzi, że „ustalenia FAA dotyczą niewystarczającej dokumentacji, aby potwierdzić, że ulepszone części, które dostarczyły dane do systemu Head-up, były zgodne z dokumentacją certyfikacyjną Collinsa”.

– Szczegółowy przegląd instalacji wykazał, że części spełniły lub przekroczyły wszystkie wymagania. Oryginalna dokumentacja certyfikacyjna nie została odpowiednio zaktualizowana, aby odzwierciedlić ulepszone części zainstalowane przez Boeinga – twierdzi amerykański producent.

Firma Collins odmówiła komentarza zagranicznym mediom.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Mateusz Kieruzal 05 czerwca 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 01 czerwca 2023

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Mateusz Kieruzal 05 czerwca 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 01 czerwca 2023

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5