Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

FAA nakłada kary na Boeinga za niezatwierdzone czujniki na prawie 800 B737


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-03-08 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA nakłada kary na Boeinga za niezatwierdzone czujniki na prawie 800 B737
fot. Piotr Bożyk
Amerykańska Federalna Administracja Lotnicza zaproponowała grzywnę w wysokości 19,7 mln dolarów amerykańskich przeciwko Boeingowi za naruszenia przepisów dotyczące czujników w prawie 800 egzemplarzach B737NG i B737 MAX.
W liście wykonawczym skierowanym do Boeinga 6 marca br. FAA twierdzi, że czujniki zasilające systemy naprowadzające firmy Rockwell Collins, obecnie Collins Aerospace, nie zostały zatwierdzone do współpracy z tymi systemami. Boeing natomiast twierdzi, że ustalenia FAA „nie dotyczą kwestii bezpieczeństwa” oraz że firma współpracowała przy całym dochodzeniu FAA. Producent zapytany, czy może być wymagana modyfikacja dotkniętych błędem 737, twierdzi, że ​​„nie ma żadnych problemów z zainstalowanymi jednostkami”, a grzywna dotyczy tylko i wyłącznie dokumentacji.

– Boeing certyfikował czujniki na podstawie wniosków o wydanie świadectwa zdatności do lotu danego samolotu, a dany statek powietrzny zawierał czujniki, które nie były zatwierdzone – mówi pismo FAA, skierowane do Lynne Hopper, wiceprezes Boeinga ds. inżynierii samolotów komercyjnych.

Proponowana grzywna ma zastosowanie do czujników zasilających systemy Collinsa Head-up serii 4000 na 618 B737NG oraz systemy serii 6000 na 173 B737 MAX. Według informacji Boeing nie sprawdził, czy zainstalowane czujniki zostały wymienione w odpowiednim dokumencie dotyczącym wymienności czujników. Boeing przedstawił 791 samolotów jako zdatnych do lotu, podczas gdy były one niezdatne do lotu. Boeing twierdzi, że „ustalenia FAA dotyczą niewystarczającej dokumentacji, aby potwierdzić, że ulepszone części, które dostarczyły dane do systemu Head-up, były zgodne z dokumentacją certyfikacyjną Collinsa”.

– Szczegółowy przegląd instalacji wykazał, że części spełniły lub przekroczyły wszystkie wymagania. Oryginalna dokumentacja certyfikacyjna nie została odpowiednio zaktualizowana, aby odzwierciedlić ulepszone części zainstalowane przez Boeinga – twierdzi amerykański producent.

Firma Collins odmówiła komentarza zagranicznym mediom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5