Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Kolejne dwa airbusy A380 powrócą do floty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Etihad: Kolejne dwa airbusy A380 powrócą do floty
fot. Piotr Bożyk
Linie Etihad Airways poinformowały w ostatnich dniach, że powiększą swoją flotę samolotów szerokokadłubowych poprzez ponowne wprowadzenie do eksploatacji dwóch kolejnych airbusów A380.

Decyzja Etihad Airways o przywróceniu do służby prawie wszystkich uziemionych samolotów A380 oznacza pewny powrót do operacji o dużej przepustowości. Flota SuperJumbo, początkowo wycofana z eksploatacji w 2020 r. podczas pandemii, jest obecnie przywracana do służby w kilku etapach. Obecnie siedem samolotów A380 powróciło do lotów, a dwa kolejne samoloty, o rejestracjach A6-EPC i A6-APB, powrócą do służby odpowiednio w czerwcu 2026 r. i styczniu 2027 r. Jeden pozostały zaparkowany egzemplarz o rejestracji A6-APA, zostanie trwale wycofany z AOC przewoźnika i rozebrany na części.

Do początku 2027 r. Etihad będzie eksploatować dziewięć airbusów A380, co stanowi strategiczne posunięcie odzwierciedlające długoterminową wizję prezesa i dyrektora generalnego Antonoaldo Nevesa, aby utrzymać te samoloty w eksploatacji co najmniej do końca 2032 r. Samoloty te obecnie latają z Abu Zabi (AUH) do głównych miast międzynarodowych, w tym Londynu (LHR), Paryża (CDG), Singapuru (SIN) i Toronto (YYZ), a przyszłe trasy są obecnie analizowane po zaprzestaniu obsługi połączeń A380 do Nowego Jorku (JFK) z powodu słabych wyników.

Powrót kolejnych A380 jest częścią szerszej strategii Etihadu, która koncentruje się na zapewnieniu pasażerom najwyższej jakości podróży, a unikalne cechy samolotu, takie jak The Residence i First Apartments, stanowią dla nich kluczowy wybór.

Flota przewoźnika

Flota Etihad Airways składa się ze 106 samolotów: 15 airbusów A320, jednego A320neo, dziewięciu A321, sześciu A321neo, jednego A321LR, siedmiu A350-1000, siedmiu A380, dziewięciu boeingów B777-300ER, pięciu B777F, 36 B787-9 oraz 10 B787-10.

Przewoźnik z Abu Zabi czeka na dostawę 118 samolotów: 29 A321LR, 13 A350-1000, 10 A350F, dziewięciu B787-9, 20 B787-10 oraz 37 maszyn B777X, a także reaktywuje dwa A380.

A380 Etihad Airways

18 grudnia 2014 r. Etihad otrzymał pierwszego A380. Łącznie we flocie linia posiadała 10 takich maszyn. Samoloty są napędzane ulepszonymi silnikami GP7272, w których został zwiększony ciąg do 320kN. Producentem jednostek napędowych jest firma Engine Alliance spółka joint-venture General Electric i Pratt & Whitney. Na pokład maszyny zabierają 498 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży:

  • dwóch w klasie Residence od Etihadu, która była nowością i swoistym luksusem, bo wygodą oraz wielkością przebija klasę pierwszą. Składa się ona z trzech pomieszczeń: pokoju dziennego, sypialni oraz przedpokoju z łazienką;
 
  • dziewięciu w klasie pierwszej 1-2-1 (First Class Apartment);


  • 70 w klasie biznes 1-2-1 (Business Studio);


  • oraz 417 w klasie ekonomicznej na dolnym pokładzie 3-4-3.
 


Etihad był także kolejnym klientem, który odebrał poprawione modele A380. Zmiany zawierały m.in. wzmocnioną konstrukcję kadłuba, o 1,5 stopnia zmienioną geometrię skrzydeł, poprawione ich użebrowanie oraz zwiększoną maksymalną masę startową (MTOW) z 569 do 573 ton.

SuperJumbo początkowo obsługiwał z Abu Zabi połączenia do Londynu-Heathrow (LHR), Sydney (SYD), Nowego Jorku (JFK), Paryża (CDG) oraz Melbourne (MEL).


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowe śmigłowce dla LPR. Baza w Koszalinie będzie całoroczna

Biznes i przemysł

Nowe śmigłowce dla LPR. Baza w Koszalinie będzie całoroczna

Piotr Bożyk 26 lipca 2025

Japonia kupi 100 boeingów w ramach umowy handlowej z USA

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 27 lipca 2025

Zobacz również:

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Piotr Bożyk 25 lipca 2025

Dodatkowe loty Etihad do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Dodatkowe loty Etihad do Warszawy

Mateusz Kieruzal 21 lipca 2025

Dezercja Wizz Aira w Abu Zabi. Etihad przejmie rynek

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Nowe śmigłowce dla LPR. Baza w Koszalinie będzie całoroczna

Biznes i przemysł

Nowe śmigłowce dla LPR. Baza w Koszalinie będzie całoroczna

Piotr Bożyk 26 lipca 2025

Japonia kupi 100 boeingów w ramach umowy handlowej z USA

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR w Aegean. Szerokie plany Greków

Mateusz Kieruzal 27 lipca 2025

Zobacz również:

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Pasażer i linie lotnicze

Etihad odebrał pierwszego airbusa A321LR

Piotr Bożyk 25 lipca 2025

Dodatkowe loty Etihad do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Dodatkowe loty Etihad do Warszawy

Mateusz Kieruzal 21 lipca 2025

Dezercja Wizz Aira w Abu Zabi. Etihad przejmie rynek

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij