Boeing i Ethiopian Airlines ogłosili w piątek (4 marca) podpisanie zobowiązania w sprawie zakupu pięciu boeingów B777-8F, którego producent zachwala jako najnowszego, najbardziej wydajnego i paliwooszczędnego dwusilnikowego samolotu towarowego w branży.
Najnowsze zobowiązanie na 777-8F umożliwi Ethiopian Airlines zaspokojenie rosnącego globalnego zapotrzebowania na przewozy towarowe z hubu w Addis Abebie i zapewni przewoźnikowi długoterminowy zrównoważony wzrost.
- Zgodnie z naszą historią bycia liderem technologii lotniczych w Afryce, z przyjemnością podpisujemy zobowiązanie z naszym długoletnim partnerem jakim jest Boeing. Dzięki temu dołączamy do wąskiego grona linii, które wprowadzą flotę B777F na rynek. W naszej wizji na rok 2035 planujemy rozwinąć naszą działalność w zakresie hubu cargo, aby stać się jednym z największych globalnych dostawców logistyki multimodalnej na wszystkich kontynentach. W tym celu powiększamy naszą dedykowaną flotę frachtowców o najnowocześniejsze, paliwooszczędne i przyjazne dla środowiska samoloty XXI w. Rozpoczęliśmy również budowę największego w Afryce terminalu E-commerce Hub. Nowe 777-8 Freighters odegrają kluczową rolę w ramach programu rozwoju. Obecnie nasze usługi cargo lotniczego obejmują ponad 120 międzynarodowych miejsc na całym świecie, zarówno dzięki pojemności samolotów pasażerskich, jak i tym dedykowanym usługom frachtowym - powiedział Ato Tewolde Gebremariam, prezes Ethiopian Airlines.
Nowy B777-8FBoeing wprowadził na rynek nowy model 777-8 Freighter w styczniu br. i do tej pory zebrał na niego 34 wiążące zamówienia. Wyposażony w zaawansowaną technologię z nowej rodziny 777X i sprawdzone osiągi wiodącego na rynku 777F, nowy 777-8F będzie największym, z najdłuższym zasięgiem i najbardziej wydajnym dwusilnikowym samolotem towarowym w branży. Dzięki ładowności niemal identycznej jak w przypadku 747-400F oraz według Boeinga poprawie o 25 proc. efektywności paliwowej, emisji spalin i kosztów operacyjnych, 777-8F umożliwi operatorom prowadzenie bardziej zrównoważonego i dochodowego biznesu.
Boeing zaprojektował 777-8F, aby zmaksymalizować wydajność i ekologiczność. Ta rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowymi, paliwooszczędnymi silnikami. 777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował 777-8Fw swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton.
Flota Ethiopian AirlinesObecnie we flocie przewoźnika znajdują się 132 samoloty: 18 airbusów A350-900, 26 boeingów 737NG, trzy B737-800BCF, cztery B737 MAX 8, trzy B767-300ER, sześć B777-200LR, dziewięć B777F, cztery B777-300ER, 19 B787-8, osiem B787-9 oraz 32 De Havillandy Canada Dash 8. Przewoźnik oczekuje na dostawę 41 samolotów: sześciu airbusów A350-900, 27 boeingów B737 MAX 8, dwóch B787-9, jednego B737-800BCF oraz pięciu B777-8F.