Brazylijski   producent   samolotów   Embraer   oświadczył,   że   nie   będzie   już   dostarczał   części zamiennych   do   produkcji   samolotów   bojowych   i   nie   będzie   obsługiwał   floty   rosyjskich samolotów. Jest to podobny ruch do tego, który wcześniej wykonały Airbus i Boeing. 
Chociaż   niedawna   fala   sankcji   nałożonych   przez   zachodnie   państwa   zabrania   wszystkim rosyjskim   liniom   lotniczym   latania   w   tych   przestrzeniach   powietrznych,   Embraer,   który dostarcza części do floty moskiewskiej taniej linii lotniczej S7 – drugiej co do wielkości linii lotniczej w kraju, wstrzymuje eksport części z powodu groźby utraty dochodów. 
–   Embraer   uważnie   monitoruje   rozwój   akcji,   przestrzega   i   nadal   będzie   przestrzegać międzynarodowych   sankcji   nałożonych   na   Rosję   i   niektóre   regiony   Ukrainy   –   brzmi oświadczenie producenta przesłane do CNN Brasil Business.
Brazylijski   producent   odrzutowców uzyskał   w   2012   roku zgodę   lotniczych   organów regulacyjnych   Federacji   Rosyjskiej   dotyczącą   zdatności   do   lotu   swoich   regionalnych odrzutowców w przestrzeni powietrznej tego państwa. 
Nigdy więcej E170 w Rosji Rosyjski   przewoźnik   S7   ma   obecnie   17   embraerów   E170,   które   mogą   pomieścić   78 pasażerów.   15   z   nich   jest   w   eksploatacji,   a   dwa   są   wyłączone   z   użytkowania,   gdyż przechodziły   serwis.   Samoloty   wyprodukowane   w   Brazylii   stanowią   16   proc.   maszyn   we flocie linii, która liczy 105 odrzutowców. Wszystkie pozostałe modele we flocie S7 pochodzą od Airbusa lub Boeinga.
Producent   samolotów   z Brazylii   powtórzył   decyzję   podjętą   przez 
Airbusa   i   
Boeinga.   Wraz   z   sankcjami   zakazującymi   operacji rosyjskich   samolotów   w   przestrzeni   powietrznej   UE,   Kanady,   USA,   embraery   E170, pilotowane przez S7, nie będą już startować na regionalnych trasach do państw Zachodu z powodu ogólnych sankcji.
Producent z Kraju Kawy stwierdził,   że   części,   konserwacja   i   usługi   wsparcia   technicznego   dla   klientów firmy brazylijskiej są objęte aktualnie zakazami. W związku tym świadczenie takich usług jest zawieszone ze skutkiem   natychmiastowym.  Umowa  Embraera   z  Rosją  dotycząca   sprzedaży   E190  i  E195 przyniosła zyski dla po tym, jak popyt w Europie na te modele samolotów zmalał. 
Bliski kontakt z rządem Rosji Brazylijski   Embraer   i   rosyjski   rywal   Suchoj również   pozostawali   w   bliskich   kontaktach, ponieważ   była   brazylijska   prezydent   Dilma   Rousseff   spotkała   się   z   byłem   rosyjskim premierem Dmitrijem Miedwiediewem, aby nadać priorytet umowie certyfikacji ultra dużego prywatnego odrzutowca – embraer Lineage 1000.
Branża   lotnicza   wydaje   się   być   bardziej   dotknięta   
sankcjami   nałożonymi   przez   UE   na Moskwę, która prowadzi tak zwaną 
„operację wojskową” na Ukrainie. Prawie 777 samolotów zostało   wydzierżawionych   rosyjskim   liniom   lotniczym,   z   czego   500   dostarczyły   podmioty spoza Rosji.
Brazylia   jak   i   Rosja   są   częścią   grupy   BRICS.  określenie   grupy państw   rozwijających się – Brazylii, Rosji, Indii, Chin oraz   od 2011 roku Republiki   Południowej   Afryki.   Nazwa pochodzi od pierwszych liter nazw tych państw. Kraje należące do BRICS nie tworzą sojuszu politycznego (jak np. Unia Europejska) ani formalnego stowarzyszenia handlu. Cele krajów zrzeszonych   to   stworzenie   nowego   systemu   walutowego,   zwiększenie   roli   państw rozwijających   się   w   światowych   instytucjach   walutowych   oraz   zreformowanie działalności Organizacji Narodów Zjednoczonych.