Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2
fot. Embraer
Embraer E190-E2, pierwszy z modeli w programie E-Jetów brazylijskiego producenta, otrzymał certyfikat od brazylijskiego regulatora ANAC, Federacji Administracji Lotnictwa (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Pierwszym odbiorcą maszyny będą norweskie linie Widerøe. Przewoźnik otrzymał certyfikat cztery lata po uruchomieniu programu E2 podczas targów lotniczych w Paryżu w 2013 roku. Jak zapewnia koncern, wszystko odbyło się „zgodnie z harmonogramem i budżetem”. Embraer E190-E2 jest w 75 proc. nowym samolotem w porównaniu z Embraerami E190. Dla E2 zaprojektowano między innymi zupełnie nowe skrzydła, pylony silników, podwozie, stateczniki poziome, kabinę, czy system hermetyzacji kabiny. Maszyna napędzana jest silnikiem Pratt & Whitney PW1900.

– Wyniki testów lotniczych również potwierdziły, że E190-E2 jest lepszy niż jego oryginalna specyfikacja w zakresie osiągów startu – stwierdził Embraer. Embraer E190-E2 wykazał się o 1,3 proc. niższym spalaniem niż oryginalnie zakładane, co przekłada się na 17,3 proc. lepszy wynik, niż osiągany przez Embraery E190 obecnej generacji. W porównaniu do airbusów A319neo oraz Boeingów 737 MAX 7, Embraer E190-E2 cechuje się 15-proc. niższym spalaniem na rejs. Linia Widerøe, która ma odebrać E190-E2 w kwietniu, skonfiguruje samolot na 114 miejsc w konfiguracji jednoklasowej. 

Tymczasem Embraer „zbliża się” do porozumienia z Boeingiem – powiedział w wywiadzie dla telewizji CNBC Dennis Muilenburg, prezes amerykańskiego koncernu. Boeing przedstawił rządowi Brazylii plan kupna 80-90 proc. udziałów w nowej spółce, która objęłaby dział samolotów cywilnych Embraera. Światowi giganci lotniczy, firmy Boeing i brazylijski Embraer prowadzą rozmowy od końca ubiegłego roku. Porozumienie gigantów może więc trwale zmienić przemysł lotniczy i jednocześnie stanowić odpowiedź na plany przejęcia kontroli największego rywala Boeinga – firmy Airbus – nad pasażerskimi samolotami Bombardiera, CSeries.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5