Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer E190-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
05-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer E190-E2 z certyfikatem stromego podejścia
fot. Piotr Bożyk
Pierwszy samolot z rodziny embraerów E-Jet E2, E190-E2, uzyskał certyfikat stromego podejścia (steep approach), który jest wymagany do wykonywania operacji na lotnisku Londyn City Airport (LCY). Certyfikat Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) został przyznany 11 maja br.

Certyfikacja poświadcza, że samolotem można bezpiecznie podchodzić do lądowania na ścieżce o nachyleniu do 5,5 proc., niemal dwukrotnie więcej niż standardowe 3 proc. Tak stromo ląduje się m.in. w Londynie-City, miejskim porcie lotniczym obsługującym stolicę Wielkiej Brytanii. Z uwagi na wysokie wieżowce w sąsiedztwie lotniska, samoloty muszą szybciej niż normalnie zniżać do lądowania oraz wznosić się po starcie. System ten jest aktywowany poprzez specjalną aktualizację oprogramowania i zainstalowanie odpowiedniego przełącznika "Steep Approach" na panelu kontrolnym w kokpicie. Dzięki temu, że kokpit E190 i E190-E2 jest wspólny, piloci, którzy zostali już dopuszczeni do eksploatacji na lotnisku City Airport nie muszą przechodzić szkolenia z zakresu stromego podejścia na symulatorze.

Podczas lotów certyfikacyjnych, dane EASA potwierdziły, że E190-E2 ma najniższy poziom hałasu spośród wszystkich samolotów wąskokadłubowych nowej generacji i będzie jedynym odrzutowcem operującym na City Airport, który uzyskał certyfikat zgodności z surowymi przepisami ICAO zawartymi w rozdziale 14. Skrzydła, silniki i systemy nowego samolotu sprawiają, że samolot jest znacznie cichszy niż poprzedni E190, co dla społeczności wokół tego lotniska oznacza to, że ślad hałasu E190-E2 przy starcie jest o 63 proc. mniejszy niż obecnych E190 operujących z City Airport.

- Cieszymy się, że tego lata embraer E2 dołączy do rodziny London City. Nasza inwestycja w osiem nowych stanowisk dla samolotów o kodzie C została dokonana z myślą o tym samolocie. Dla London City jest to przełomowy moment, ponieważ będzie on w stanie obsłużyć więcej pasażerów, zaoferować większy zasięg, a wszystko to przy cichszej pracy i większej oszczędności paliwa. Dla nas jest to kolejny kamień milowy w bardziej zrównoważonym lotnictwie i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących latach zobaczymy więcej takich samolotów na naszej płycie postojowej - powiedziała Alison FitzGerald, dyrektor operacyjna lotniska London City Airport.

Ekologiczne zalety E190-E2 sięgają znacznie dalej niż jego cichsza praca. Samolot jest o 17 proc. bardziej wydajny niż jego poprzednik pod względem spalania paliwa i emisji spalin, jednocześnie znacznie poprawiając swoje osiągi - zasięg z Londynu City zwiększył się prawie dwukrotnie dzięki E190-E2 do ponad 4000 km, co pozwala na dotarcie do takich miejsc jak Istambuł, Casablanca czy Moskwa.

Możliwości operacji w Londynie-City ograniczają, poza stromą ścieżką podejścia, także krótki pas startowy. Z tego powodu tylko niektóre modele samolotów mogą być wykorzystywane do lotów z tego portu lotniczego. Obecnie niemal 45 proc. rejsów obsługują embraery 190, a kolejne 40 proc., to airbusy A220 i bombardiery Q400. Popularne są także embraery 170. Największymi samolotami regularnie latającymi do Londynu-City są obecnie airbusy A220. Zdetronizowały one airbusy A318, które latały w konfiguracji tylko z klasą biznes do Nowego Jorku-JFK. A318 zostały wycofane z floty British Airways w lipcu ubiegłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Embraer E195-E2 otrzymał w Chinach certyfikat typu

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 47 samolotów w Q2. Wzrost przychodów i większy zysk

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Embraer E195-E2 otrzymał w Chinach certyfikat typu

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 47 samolotów w Q2. Wzrost przychodów i większy zysk

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5