Nie jest to wielkie zaskoczenie, ponieważ już w marcu branżowe media pisały o tym, jak British Airways tymczasowo zawiesiły te rejsy. Przewidywano wtedy, że ta trasa zostanie zakończona i tak też się stało. Trasa ta była do skasowania nawet bez obecnej pandemii, dlatego nikt nie krył zaskoczenia.
Loty klasą biznes w wąskokadłubowym samolocie
Loty w klasie biznes (Club World) z Londynu City należącej do British Airways były opisane przez wielu podróżników i biznesmenów jednym z najfajniejszych sposobów przekraczania Atlantyku biznesowo m.in. dlatego, że linia BA miała specjalnie skonfigurowanego airbusa A318 z zaledwie 32 miejscami w klasie biznes. Lot był wykonywany z lotniska London City, a nie z lotniska Heathrow. Na odcinku zachodnim samolot miał międzylądowanie w Shannon, konieczne do zatankowania maszyny (London City ma krótki pas startowy), a pasażerowie również przechodzili tam przez punkt imigracyjny USA, co oznaczało, że w USA lądowało się jako pasażer krajowy. Rejs w sektorze na wschód był wykonywany bez międzylądowań.
Dwa i jedyne airbus A318 trafiły do British Airways wiosną 2009 r. Brytyjski przewoźnik wykonywał loty na nowojorskie JFK nawet dwa razy dziennie, choć w ostatnich kilku latach łatał co najwyżej raz dziennie, ponieważ w 2017 r. BA pozbyły się drugiego A318. O ile 10 lat temu loty tymi samolotami były czymś ciekawym, to ostatnio posiadały coraz mniej zalet m.in. obecnie British Airways ma Wi-Fi w większości swoich samolotów latających między Londynem a Nowym Jorkiem, więc czas na pokładzie nie jest „stracony” dla wielu w taki sam sposób, w jaki był kiedyś. Międzylądowanie w Shannon to strata około 1 godz. i 45 minut co jest dość trudne do uzasadnienia dla każdego, jeśli chodzi o oszczędność czasu. Ostateczny cios dla tego połączenia, to wprowadzenie przez BA nowych foteli w klasie biznes, które są znacznie lepsze niż miejsca w klasie biznes A318.
Najmniejszy z rodziny A320Airbus A318 to najmniejszy samolot pasażerski z rodziny A320 produkowany od stycznia 2002 r. Jednak Airbus rozpoczął prace nad tą wersją już w 1999 r., a pierwszy prototyp wzbił się w powietrze w styczniu 2002 r., natomiast pierwszy komercyjny lot odbył się w lipcu 2003 r.
Funkcja stromej ścieżki podejścia do lądowania sprawia, że A318 to samolot dobrze nadający się do obsługi górskich lub ograniczonych przestrzennie lotnisk, jak lotniska w miastach (np. Londyn City), gdzie dodatkowo samolot ten spełnia restrykcyjne normy emisji hałasu. Łącznie wyprodukowano 81 sztuk A318, a obecnie 66 z nich jeszcze lata m.in. w linii Air France (18), TAROM (4), Titan Airways (1) oraz jako Airbus Corporate Jets (ACJ).