Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-14 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Rada dyrektorów Boeinga odwołała Dennisa Muilenburga ze stanowiska prezesa koncernu. Muilenburg pozostał dyrektorem generalnym. Na stanowisko prezesa niewykonawczego powołano Davida L. Calhouna.
Decyzja o rozdzieleniu ról Muilenburga i powołaniu Calhouna na stanowisko prezesa niewykonawczego zapadła w tym samym dniu, w którym komisja złożona ze światowych ekspertów lotnictwa przedstawiła bardzo krytyczną ocenę działań firmy i Federalnej Administracji Lotnictwa USA w zakresie opracowania i certyfikacji 737 MAX.

Raport zawiera stwierdzenie, że Boeing wywierał „nieuzasadnioną presję” na niektórych swoich pracowników, którzy mieli uprawnienia FAA do zatwierdzania zmian projektowych. Skrytykowana została również praktyka FAA cedowania zadań certyfikacyjnych na pracowników producentów samolotów, które podlegają procesowi certyfikacji.  Dokument zauważa, że organy oceniające samolot czasami nie przestrzegały własnych zasad, stosowały nieaktualne procedury oraz brakowało im zasobów i wiedzy specjalistycznej, aby w pełni zweryfikować zmiany projektowe związane. W tym te, które związane są z dwoma katastrofami MAXów.

Joint Authorities Technical Review (JATR) został zlecony przez FAA w kwietniu dla zbadania nadzoru agencji i oceny działania systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS. JATR jest kierowany przez Christophera Harta, byłego przewodniczącego amerykańskiego National Transport Safety Board (NTSB). W jego pracach uczestniczą organy regulujące bezpieczeństwo lotnicze z Australii, Brazylii, Chin, Indonezji, Japonii, Kanady, Singapuru, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Unii Europejskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przypomnijmy, że ostatni tygodnie dla Boeinga to zestaw samych złych wiadomości. Wyniki sprzedażowe są katastrofalne. Zagrażają one realnie płynności produkcji Dreamlinerów. Producent musi się również mierzyć z pęknięciami strukturalnymi w 737 NG. Największy wpływ na działanie firmy ma jednak przeciągające się uziemienie MAXów.  

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

Biznes i przemysł

Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

Piotr Bożyk 11 października 2019

Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Biznes i przemysł

Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Emilia Derewienko 11 października 2019

Sprzedaż jednego MAX-a niewiele zmienia. Fatalne wyniki Boeinga

Biznes i przemysł

Sprzedaż jednego MAX-a niewiele zmienia. Fatalne wyniki Boeinga

Aleksander Domański 09 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5