Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Rada dyrektorów Boeinga odwołała Dennisa Muilenburga ze stanowiska prezesa koncernu. Muilenburg pozostał dyrektorem generalnym. Na stanowisko prezesa niewykonawczego powołano Davida L. Calhouna.

Decyzja o rozdzieleniu ról Muilenburga i powołaniu Calhouna na stanowisko prezesa niewykonawczego zapadła w tym samym dniu, w którym komisja złożona ze światowych ekspertów lotnictwa przedstawiła bardzo krytyczną ocenę działań firmy i Federalnej Administracji Lotnictwa USA w zakresie opracowania i certyfikacji 737 MAX.

Raport zawiera stwierdzenie, że Boeing wywierał „nieuzasadnioną presję” na niektórych swoich pracowników, którzy mieli uprawnienia FAA do zatwierdzania zmian projektowych. Skrytykowana została również praktyka FAA cedowania zadań certyfikacyjnych na pracowników producentów samolotów, które podlegają procesowi certyfikacji.  Dokument zauważa, że organy oceniające samolot czasami nie przestrzegały własnych zasad, stosowały nieaktualne procedury oraz brakowało im zasobów i wiedzy specjalistycznej, aby w pełni zweryfikować zmiany projektowe związane. W tym te, które związane są z dwoma katastrofami MAXów.

Joint Authorities Technical Review (JATR) został zlecony przez FAA w kwietniu dla zbadania nadzoru agencji i oceny działania systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS. JATR jest kierowany przez Christophera Harta, byłego przewodniczącego amerykańskiego National Transport Safety Board (NTSB). W jego pracach uczestniczą organy regulujące bezpieczeństwo lotnicze z Australii, Brazylii, Chin, Indonezji, Japonii, Kanady, Singapuru, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Unii Europejskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przypomnijmy, że ostatni tygodnie dla Boeinga to zestaw samych złych wiadomości. Wyniki sprzedażowe są katastrofalne. Zagrażają one realnie płynności produkcji Dreamlinerów. Producent musi się również mierzyć z pęknięciami strukturalnymi w 737 NG. Największy wpływ na działanie firmy ma jednak przeciągające się uziemienie MAXów.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2023

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

Smartwings: Boeing ukrywa fundusz odszkodowawczy B737 MAX

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

inf. pras. 02 maja 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w marcu 60 samolotów. Dostaw więcej od Airbusa

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2023

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

Smartwings: Boeing ukrywa fundusz odszkodowawczy B737 MAX

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

inf. pras. 02 maja 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w marcu 60 samolotów. Dostaw więcej od Airbusa

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5