Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Rada dyrektorów Boeinga odwołała Dennisa Muilenburga ze stanowiska prezesa koncernu. Muilenburg pozostał dyrektorem generalnym. Na stanowisko prezesa niewykonawczego powołano Davida L. Calhouna.

Decyzja o rozdzieleniu ról Muilenburga i powołaniu Calhouna na stanowisko prezesa niewykonawczego zapadła w tym samym dniu, w którym komisja złożona ze światowych ekspertów lotnictwa przedstawiła bardzo krytyczną ocenę działań firmy i Federalnej Administracji Lotnictwa USA w zakresie opracowania i certyfikacji 737 MAX.

Raport zawiera stwierdzenie, że Boeing wywierał „nieuzasadnioną presję” na niektórych swoich pracowników, którzy mieli uprawnienia FAA do zatwierdzania zmian projektowych. Skrytykowana została również praktyka FAA cedowania zadań certyfikacyjnych na pracowników producentów samolotów, które podlegają procesowi certyfikacji.  Dokument zauważa, że organy oceniające samolot czasami nie przestrzegały własnych zasad, stosowały nieaktualne procedury oraz brakowało im zasobów i wiedzy specjalistycznej, aby w pełni zweryfikować zmiany projektowe związane. W tym te, które związane są z dwoma katastrofami MAXów.

Joint Authorities Technical Review (JATR) został zlecony przez FAA w kwietniu dla zbadania nadzoru agencji i oceny działania systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS. JATR jest kierowany przez Christophera Harta, byłego przewodniczącego amerykańskiego National Transport Safety Board (NTSB). W jego pracach uczestniczą organy regulujące bezpieczeństwo lotnicze z Australii, Brazylii, Chin, Indonezji, Japonii, Kanady, Singapuru, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Unii Europejskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przypomnijmy, że ostatni tygodnie dla Boeinga to zestaw samych złych wiadomości. Wyniki sprzedażowe są katastrofalne. Zagrażają one realnie płynności produkcji Dreamlinerów. Producent musi się również mierzyć z pęknięciami strukturalnymi w 737 NG. Największy wpływ na działanie firmy ma jednak przeciągające się uziemienie MAXów.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5