Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-14 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dennis Muilenburg nie jest już prezesem Boeinga. Druzgocący raport w sprawie MAXów
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Rada dyrektorów Boeinga odwołała Dennisa Muilenburga ze stanowiska prezesa koncernu. Muilenburg pozostał dyrektorem generalnym. Na stanowisko prezesa niewykonawczego powołano Davida L. Calhouna.
Decyzja o rozdzieleniu ról Muilenburga i powołaniu Calhouna na stanowisko prezesa niewykonawczego zapadła w tym samym dniu, w którym komisja złożona ze światowych ekspertów lotnictwa przedstawiła bardzo krytyczną ocenę działań firmy i Federalnej Administracji Lotnictwa USA w zakresie opracowania i certyfikacji 737 MAX.

Raport zawiera stwierdzenie, że Boeing wywierał „nieuzasadnioną presję” na niektórych swoich pracowników, którzy mieli uprawnienia FAA do zatwierdzania zmian projektowych. Skrytykowana została również praktyka FAA cedowania zadań certyfikacyjnych na pracowników producentów samolotów, które podlegają procesowi certyfikacji.  Dokument zauważa, że organy oceniające samolot czasami nie przestrzegały własnych zasad, stosowały nieaktualne procedury oraz brakowało im zasobów i wiedzy specjalistycznej, aby w pełni zweryfikować zmiany projektowe związane. W tym te, które związane są z dwoma katastrofami MAXów.

Joint Authorities Technical Review (JATR) został zlecony przez FAA w kwietniu dla zbadania nadzoru agencji i oceny działania systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS. JATR jest kierowany przez Christophera Harta, byłego przewodniczącego amerykańskiego National Transport Safety Board (NTSB). W jego pracach uczestniczą organy regulujące bezpieczeństwo lotnicze z Australii, Brazylii, Chin, Indonezji, Japonii, Kanady, Singapuru, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Unii Europejskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przypomnijmy, że ostatni tygodnie dla Boeinga to zestaw samych złych wiadomości. Wyniki sprzedażowe są katastrofalne. Zagrażają one realnie płynności produkcji Dreamlinerów. Producent musi się również mierzyć z pęknięciami strukturalnymi w 737 NG. Największy wpływ na działanie firmy ma jednak przeciągające się uziemienie MAXów.  

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

Biznes i przemysł

Boeing: 38 samolotów B737NG z pęknięciami strukturalnymi

Piotr Bożyk 11 października 2019

Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Biznes i przemysł

Latające pojazdy miejskie coraz bliżej. Porsche i Boeing nawiązały współpracę

Emilia Derewienko 11 października 2019

Sprzedaż jednego MAX-a niewiele zmienia. Fatalne wyniki Boeinga

Biznes i przemysł

Sprzedaż jednego MAX-a niewiele zmienia. Fatalne wyniki Boeinga

Aleksander Domański 09 października 2019

 

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

Infrastruktura i lotniska

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

28 października 2021

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

Pasażer i linie lotnicze

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

28 października 2021

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

28 października 2021

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

28 października 2021

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

Pasażer i linie lotnicze

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

28 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5