Delta Air Lines zamówiła kolejnych 12 airbusów A220, zwiększając całkowitą liczbę zamówionych samolotów tego typu do 131 sztuk. Nowe zamówienie to wykorzystanie 12 posiadanych jeszcze opcji na te maszyny. Dodatkowe zamówione samoloty to większe A220-300.
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 ówczesnych bombardierów CSeries CS100 (airbus A220-100) z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu,
potem w 2019 r. zwiększyła zamówienie do 95 maszyn,
w wakacje 2022 r. do 107, w styczniu 2023 r. do 119, a obecnie do 131 samolotów. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych A220-100 na większy model A220-300. Zamówienie 131 A220 jest podzielone na: 45 A220-100 i 86 A220-300. Do tej pory Delta odebrała 61 A220: 45 A220-100 oraz 16 większych A220-300.
Obecnie linia eksploatuje 963 samoloty, w tym 433 airbusy: 61 A220, 57 A319, 61 A320, 127 A321, 35 A321neo, 11 A330-200, 31 A330-300, 22 A330-900neo oraz 28 A350-900.
A220 DeltyA220-300 w barwach Delty napędzany jest silnikami Pratt & Whitney GTF PW1500G, a na pokład zabiera 130 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 118 w klasie ekonomicznej (2-3), to o 21 pasażerów więcej niż może pomieścić mniejszy A220-100 amerykańskiego przewoźnika, który zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 14 w premium (2-3) oraz 82 w ekonomicznej (2-3).
Rodzina A220Do końca czerwca br. zamówiono już 806 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 713 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 271 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 215 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (61), airBaltic (42) oraz Swiss (30).
Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrosła dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększa także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.