Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-09-07 16:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?
fot. Tsagi
Wydaje się, że realizacja naddźwiękowego samolotu cywilnego, opartego na bombowcu Tupolew Tu-160 pozostanie na razie w sferze marzeń. Jednak największe państwo świata ma plan, jak wykorzystać projekt ponaddźwiękowej maszyny, aby skutecznie zapełnić niszę na rynku – informuje Aerotelegraph.
W 2018 roku, po próbnym locie ponaddźwiękowego bombowca, Tupolewa Tu-160, swój entuzjazm dla tego projektu wyraził prezydent Rosji, Władimir Putin. Powiedział wtedy, że widzi szansę na wariant cywilny maszyny. Ta wypowiedź spowodowała konsternację i wywołała w Rosji wątpliwości, czy kraj ten będzie starał się zbudować ponaddźwiękowy samolot pasażerski.

Zapytany o to Anatolij Sierdiukow, szef lotnictwa w państwowej korporacji Rostec, wyjaśnił tę kwestię w rozmowie z portalem RBC. – Tu-160 to bombowiec strategiczny. Jak można zbudować na jego podstawie samolot pasażerski? – pytał retorycznie. Zaprzeczył, jakoby było to możliwe, argumentując, że samoloty wojskowe mają zbyt wiele cech szczególnych. Ponadto nie spełniałby międzynarodowych wymagań dotyczących ochrony przed hałasem i emisji.

– Putin miał na myśli to, że można budować na doświadczeniu Tupolewa – wyjaśnił Sierdiukow. Rosyjskie badania naddźwiękowe koncentrują się wokół Centralnego Instytutu Aerohydrodynamicznego, założonego jeszcze w 1918 roku. Z wypowiedzi szefa Rostec wynika jednak, że pierwsze obiecujące osiągnięcia dla następnej generacji maszyn naddźwiękowych zostały również opracowane przez konsorcjum lotnicze UAC, w skład którego wchodzą Tupolew, Suchoj i Irkut.

Warto jednak mieć na względzie, że koszty lotów naddźwiękowych są znacznie wyższe niż w przypadku konwencjonalnych samolotów. Dlatego, Rostec będzie koncentrował się na samolotach biznesowych. Według prognoz międzynarodowych istnieje bowiem zapotrzebowanie na około 400 naddźwiękowych odrzutowców biznesowych o łącznej wartości od 30 do 50 mld dolarów. – Jest nisza i o dość dużym znaczeniu – przyznał Serdiukow.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Aerofłot wznawia trzy międzykontynentalne trasy

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot wznawia trzy międzykontynentalne trasy

Rafał Dybiński 07 września 2020

Boeing inwestuje w naddźwiękowy samolot Aerion AS2

Biznes i przemysł

Boeing inwestuje w naddźwiękowy samolot Aerion AS2

Piotr Bożyk 07 lutego 2019

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Biznes i przemysł

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Leonard Dolecki 07 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5